انشا ازاد

انشا عینی درباره عنصر فرانسیوم

انشا عینی درباره عنصر فرانسیوم

انشا عینی درباره عنصر فرانسیوم

جدول تناوبی عنصرهای شیمیایی یا جدول مندلیف،عنصرها را براساس و پایه عدد اتمی،آرایش الکترونیو ویژگی های شیمیایی آن ها دسته بندی کرده و با حروف اختصاری مخصوص به خود آن ها را نامگذاری کرده است.جدول تناوبی با نام دیمتریی مندلیف شناخته شده است که شیمی دان معروف اهل روسیه بود.

وی ترتیب قرارگرفتن عنصرها را در جدول برپایه افزایش تدریجی اتمی آن ها در یک تناوب به صورت افقی قرار داد تا به این وسیله خواص شیمیایی در یک گروه به صورت عمودی تکرار شود.

فرانسیوم با نمادFrو عدد اتمی87 در دوره هفتم در بخش فلزهای قلیایی قرار دارد که با نام اکا-سزیم هم آن را می شناسند. برای اولین بار مارگاریت پری،شیمیدانی فرانسوی موفق به کشف این عنصر شد.بنابر آنکه زاده ی شهر فرانسه بود آن را فرانسیم نهاد و آن را به عنوان اخرین عنصر کشف شده ایی که در طبیعت به صورت آزاد وجود دارد،خطاب کرد.

فرانسیم در میان تمام عناصر دارای کمترین الکترونگاتیویته است و دمای ذوب و جوش آن به ترتیب27و677درجه سانتی گراد است. و شعاع اتمی آن270پیکومتر می باشد.

تمام ایزوتوپ های آن ناپایدار است،ظاهری فلزی دارد و عدد جرمی آن223و چگالی آن نزدیک به2/48 گرم بر سانتی متر مکعب است. فرانسیوم عنصری سنگین با تنها یک الکترون ظرفیت است که بیشترین وزن اکی والان را میان تمام عناصر طبیعی دارد.

امروزه دانشمندان کاربردهای زیادی برای این عنصر رادیواکتیو مقصور می شوند. از جمله در استفاده های پزشکی و تشخیص بیماری سرطان،همچنین آن را در طیف سنجی و تحقیقات هسته ایی نیز مورد کاربرد قرار داده اند. در پوسته زمین به طور کلی می توان گفت که فقط340تا55گرم فرانسیوم وجود دارد. بنابراین به صورت کلی به علت کمیاب بودن و ناپایدار بودن این عنصر،کاربرد تجاری ندارد و دانش های مورد مصرف آن هنوز در دست تحقیق و بررسی قرار دارد.

انشا عینی درباره عنصر فرانسیوم

مطالب پیشنهادی :  انشاء درمورد نقد کردن یک فیلم پایه نهم
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا