هدیه های اسمانی ششم

درباره زندگی یک فرد موفق ایرانی تحقیق کنید ؟ و راز موفقیت ش چیست

درباره زندگی یک فرد موفق ایرانی تحقیق کنید ؟ و راز موفقیت ش چیست

درباره زندگی یک فرد موفق ایرانی تحقیق کنید ؟ و راز موفقیت ش چیست

دکتر حسابی

پدر و مادرش از مردم تفرش بودند. خانوادهء او به کارهای دولتی و سیاسی اشتغال داشتند و آثار خدمات آبادانی مانند قنات و مسجد از جد ایشان در تهران موجود است.محمود چهار ساله بود که پدربزرگش سفیر ایران در عراق شد و همراه خانواده اش به بغداد رفت. پس از دو سال توقف در آن شهر با خانواده به دمشق رفتند و سال بعد به بیروت منتقل شدند. تحصیلات ابتدایی را در هفت سالگی در مدرسه فرانسوی بیروت آغاز کرد و در آن جا با زبان فرانسه آشنا شد. تحصیلات متوسطه خود را در کالج امریکایی بیروت گذراند و در سال 1299 شمسی ایسانس ادبیات و علوم خود را از دانشگاه امریکایی بیروت گرفت. در 19 سالگی درجه ی مهندسی راه و ساختمان را از دانشکده ی مهندسی بیروت دریافت کرد و بخشی از برنامه آموزشی پزشکی دانشگاه بیروت را نیز گذراند

دکتر حسابی در سال 1310 انجمن فیزیک ایران را تشکیل داد و از همان زمان به عضویت انجمن فیزیک اروپا، امریکا فرانسه و آکادمی علوم نیویورک درآمد. در سال 1314 عضو پیوسته ی فرهنگستان ایران شد. در 1313 عضو شورای دانشگاه بود. علاوه بر این عضو شورای عالی فرهنگ، عضو انجمن اصطلاحات علمی، رئیس پژوهش فضای ایران در هنگام تشکیل آن و رئیس انجمن ژئوفیزیک ایران به هنگام تشکیل آن بود. در بسیاری از کنفرانس های علمی شرکت داشت و با بسیاری از نامداران جهان علم در ارتباط بود.

دکتر حسابی علاوه بر فعالیتهای علمی و کارهای تحقیقاتی در امور سیاسی و اداری و قانونگذاری کشور نیر مؤثر بود. ایشان عضو هیأتی بود که از شرکت نفت انگلیس خلع ید کرد و نخستین رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایرانشد. در سال 1330 به وزارت فرهنگ ایران در دولت مصدق منصوب شد. پس از آن به مجلس سنا راه یافت و تا سال 1342 در این سمت باقی ماند. او با طرح قرار داد ننگین کنسرسیوم و کاپیتولاسیون و نیز با عضویت دولت ایران در قرارداد سنتو در مجلس مخالفت کرد.

بیل گیتس

بسیاری از افراد جهان ویلیام هنری گیتس سوم مشهور به بیل گیتس رئیس و موسس شرکت مایکروسافت را می شناسند. در حال حاضر شرکت مایکروسافت با بیش از ۴۰ هزار کارمند در ۶۰ کشور مختلف جهان با درآمد خالص ۲۵ میلیارد دلار در پایان سال در سال ۲۰۰۱ یکی از موفق ترین شرکت های ایالات متحده آمریکا شد.

بیل گیتس در سال 1955 در یک خانواده متوسط در شهر سیاتل امریکا متولد شد پدر وکیل دادگستری و یکی از افراد سرشناس شهر بود و مادر او آموزگار مدرسه بود که در امور خیریه نیز فعالیت داشت. بیل گیتس در این خانواده در کنار دو خواهر خود رشد کرد بیشتر وقت خود را در کنار مادربزرگ خود گذراند و از او بسیار تاثیر گرفت از همان دوران کودکی خود روحیه رقابت طلبی خود را نشان داد و سعی می‌کرد تا در هر زمینه ای از دوستان خود پیشی بگیرد.

گیت در دانشگاه تحصیلات ابتدایی خود را گذراند و در آنجا بود که با کامپیوتر آشنا شد اولین نرم افزار خود را در ۱۳ سالگی ساخت که یک بازی بسیار ساده بود همراه با دوست خود پل آلن که دو سال از او بزرگتر بود در زمینه ساخت سخت افزار کامپیوتر هم مهارت داشت و بیشتر خود را به برنامه نویسی در اتاق کامپیوتر می گذراند.

دلایل موفقیت بیل گیتس پشتکار او بود که هیچ وقت روحیه رقابت طلبی خود را از دست نداد و همیشه رو به جلو و در تفکر این بود که ایده های جدید و خلاقانه را وارد و زمینه های کامپیوتری کند معروف شد ولی پس از دانشگاه افراد معروفی که در دانشگاه های معروف فارغ التحصیل شده بودند اکنون کارمندان بیل گیتس هستند شرکت مایکروسافت افراد خود را بیشتر و بیشتر کرد و اکنون دومین شرکت بزرگ از نظر درآمد مالی در جهان می باشد آی بی ام شرکت ای بود که به مایکروسافت کمک کرد تا رشد کند آی بی ام بر روی شرکت کوچک مایکروسافت سرمایه گذاری کرده و تصمیم گرفتند

درباره زندگی یک فرد موفق ایرانی تحقیق کنید ؟ و راز موفقیت ش چیست

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا