هدیه های اسمانی ششم

داستانی درباره زنده شدن مردگان در این دنیا بنویسید

داستانی درباره زنده شدن مردگان در این دنیا بنویسید

داستانی درباره زنده شدن مردگان در این دنیا بنویسید

متن داستان :

روزی ابراهیم (ع) از کنار دریائی میگذشت، مرداری را دید که در کنار دریا افتاده، در حالیکه مقداری از آن داخل آب و مقداری دیگر در خشکی است، و پرندگان و حیوانات دریا و خشکی، از دو سو، آن را طعمه خود قرار داده اند، حتی گاهی بر سر آن با یکدیگر نزاع میکنند.

دیدن این منظره ابراهیم را به فکر مسئله ای انداخت که همه می خواهند چگونگی آن را بطور تفصیل بدانند، و آن کیفیت زنده شدن مردگان پس از مرگ است، او فکر می کرد که اگر نظیر این حادثه برای جسد انسانی رخ دهد و بدن او جزء بدن جانداران دیگر شود مسئله رستاخیز که باید با همین بدن جسمانی صورت گیرد چگونه خواهد شد؟!ابراهیم(ع) گفت: پروردگارا! به من نشان بده چگونه مردگان را زنده میکنی؟

خداوند فرمود: مگر ایمان باین مطلب نداری؟ او پاسخ داد: ایمان دارم، لکن میخواهم آرامش قلبی پیدا کنم.خداوند به او دستور داد که چهار پرنده بگیرد و گوشتهای آنها را در هم بیامیزد، سپس آنها را چند قسمت کند و هر قسمتی را بر سر کوهی بگذارد، بعد آنها را بخواند تا صحنه رستاخیز را مشاهد کند، او چنین کرد و با نهایت تعجب دید اجزای مرغان از نقاط مختلف جمع شده، نزد او آمدند و حیات و زندگی را از سر گرفتند.قرآن در این زمینه می گوید: و (بخاطر بیاور) هنگامی را که ابراهیم گفت خدایا، به من نشان بده چگونه مردگان را زنده می کنی؟ فرمود: مگر ایمان نداری؟ عرض کرد:

چرا، ولی می خواهم قلبم آرامش یابد، فرمود: در این صورت چهار نوع از مرغان را انتخاب کن و آنها را (پس از ذبح) قطعه قطعه کن  سپس بر هر کوهی قسمتی از آن را قرار بده، بعد آنها را بخوان، به سرعت به سوی تو می آیند و بدان خداوند قادر و حکیم است (هم از ذرات بدن مردگان آگاه است و هم توانائی بر جمع آنها دارد

داستانی درباره زنده شدن مردگان در این دنیا بنویسید

جواب فعالیت های صفحه 57 هدیه های اسمانی ششم

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا