انشا ازادانشا پایه هشتم

انشا تصویر نویسی درباره روستای پاییزی

انشا تصویر نویسی پایه هشتم درباره روستای پاییزی

انشا تصویر نویسی درباره روستای پاییزی

مقدمه:

همه ما وقتی که به زندگی روستایی فکر می کنیم در نظر اول خانه های کاه گلی،درختان متعدد،صدای مرغ و خروس هوای کمی سرد با بخاری های هیزمی را به یاد می آوریم،اما تاکنون به روستا در فصل پاییز سفر کرده اید؟

تنه انشاء:

پاییز یعنی فصل برگ هایی که رنگ باخته اند و برای خوابی آرام خود را اماده کرده اند. در تصویر زیر خانه های روستایی درست در کنار هم با در و پنجره های چوبی با سقف های شیب دار و گاه صاف که گویی سقف یکی،کف خانه ی دیگریست.

با نظم و ترتیب ساخته شده است.خانه هایشان از گل و کاه ساخته شده است که در فصل سرما،گرمای مطلوبی را برایشان فراهم می سازد خانه ها با پله ها به یکدیگر متصل شده اند و ساختمان کلی آن ها هم مثل پله،طراحی شده است که از سیل جلوگیری شده و در هنگام زمستان،برف روبی برایشان آسان تر باشد.درختان پاییزی رنگ و جلوه ی خاص و سازگاری جالبی با رنگ دیوارها و سقف ها ایجادکرده است و گویای آمدن فصل سرما است. بزودی برگ ها می ریزند و پاییز با تمام هوای خوب و خنکش رخت بسته و بار سفر می بندد.

اما یادتان نرود که پاییز به معنای پایان روزهای زندگی برگ نیست. بلکه شروعی دوباره برای فصلی دوباره است و خانه های روستایی هم مبدایی مشخص برای آیندگان است. به معنای اینکه اگر این روستاها و مردم غیور و توانمند روستا نبود هرگز شهرنشین ها بدون دغدغه از تامین خوراک و پوشاک زندگی نمی کردند.

بنابراین این تصویر را برای همیشه یادمان باشد تا بدانیم همیشه زندگی اکثر ما،نقطه ی آغازش همینجا بوده است.

مطالب پیشنهادی :  انشا پایه هشتم تصویر نویسی دو عکس صفحه 84

نتیجه گیری:

خانه های روستایی این نکته را برایمان یادآور می سازد که سقف آرزوهای هرکسی کف پای دیگرست. پس همیشه و در همه حال به فکر افراد کوته دست و نیازمند باشیم. کسی از فردای ما خبر ندارد.

انشا تصویر نویسی درباره روستای پاییزی

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا