انشا ازاد

انشاء آزاد درباره کسب مهارت

انشاء آزاد با موضوع کسب مهارت

مهارت ها جوهره ی وجودی آدمیزادند. آدم ها با مهارت هایشان زندگی را به کام خود شیرین تر و مسیر زندگی را هموارتر می سازند. انسان باهوش با ارده و پشتکار فراوان در زندگی پیش می رود و مهارت های متعددی را در بر می گیرند تا اینگونه علاوه بر لذت بردن از آن، استعدادها و توانایی های خود را درخشان سازد.

اگر کسب این مهارت ها از همان کودکی شکل گیرد، راه آسان تر خواهد شد یا درصد یادگیری و فراگیری نیز به دنبال آن بیشتر خواهند شد. من نیز از همان کودکی در میان بازی با مدادرنگی ها و تیله های گرد و مرواریدی دریافتم که هنر تنها رشته ایی است که در آن می درخشم، دلم برای دست یابی هر چه بیشتر آن می تپد و دست هایم در جستجوی آن در تکاپوست.

از اینکه روی تابلوی نقاشی که سفیدیش همچون برف یکدست است، رنگ می پاشم و به آن جانی دوباره می بخشم، عشق سرتاسر وجودم را سرشار می کند و من روزی هزار بار از آفریدن و خلق کردن یک تابلوی نقاشی که می دانم جزء جزء آن با دست های من شکل داده شده دلم سرمست می شود و لبالب شور و شوق قلبم را احاطه می کند،

به طوری که برای خلقت تابلویی دیگر همچون کودکی نوپا که تازه قلم به دست می گیرد می خندم! آدمی از آنکه هنری برای ارائه داشته باشد و دیگران با دیدنش تحسینش کنند. جانی دوباره می گیرد و برای پیشرفت و به اوج کشاندن خود همچون پرنده ایی بال های خود را بیشتر و با قدرت تر می گشاید تا زودتر به اوج دست یابد.

زینت بخش به تابلو همان قدر شیرین است که زینت بخش دست ها و انگشتان ظریف زن ها که به تنهایی یکی از زیباترین خلقت های مخلوق هستند، شیرین است من از ساختن دستبندهای رنگی که زینت بخش زن هاست هم لذت می بریم وقتی مرواریدها را یک به یک در کنارهم می چینم،

درست یادم آید آن نورهایی را که در گوشه ایی از خانه با تیله های رنگیم به بازی می نشستم و همان قدر به اندازه ی الان از دیدنش دلم قنج می رود یا وقتی که زنی چهل ساله را با پوشیدن دستبندهای رنگیم همچون نوجوانی نونهال شاد می شود و از ته دل می خندد به خود و مهارت های خود افتخار می کنم و زمینه ایی را در وجودم فراهم می کند که برای بهترشدن و بهتر عرضه دادن به دیگران هم که شده در کسب مهارت ها و مدارک متنوع دیگر، کوشا باشم.

در کنار همه ی این مهارت ها در کسب مدرک زبان انگلیسی نیز پیش قدم بوده و در یادگیری آن در کنار درس و دانشگاه و کتاب های غیر درسی و آشپزی نیز می پردازم و در آینده هم در گرفتن مدارک بالاتر تحصیلی و مهارتی نیز برنامه ریزی کرده ام و با هرچه بالاتر رفتن و نزدیک تر شدن به اهداف از پیش تعیین شده ی خود، اهداف بزرگ تر را نیز در گوشه ذهن پرورش می دهم تا بلافاصله بعد از گذراندن این مرحله، وارد مرحله ی جدیدتری در زندگی خود شوم.

زیرا می دانم که ایستادن در فراز آسمان چیزی جز سقوط به دنبال ندارد. باید اوج گرفت تا با خیال راحت در کرانه ی آسمان در لابه لای ابرهای سفید، آزاد و رها همچون پر همراه با ابرها و نسیم بهاری از این سو به آن سو بروم زیرا می دانم که فراز آسمان ها امن ترین جایگاهیست برای  به آرامش رسیدن.

منبع: سابت انشاء باز

انشاء آزاد درباره کسب مهارت

نظر شما در مورد این انشاء چه بود نظر بزارید ممنونم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا