فرهنگ و هنر نهم

چه نکات و معیار هایی در انتخاب بهتر بازیگران برای خواندن اثر و ایفای نقش تاثیر دارد؟

چه نکات و معیار هایی در انتخاب بهتر بازیگران برای خواندن اثر و ایفای نقش تاثیر دارد؟

سالانه تعداد زیادی از جوانان در رشته های مختلف هنرهای نمایشی از قبیل ادبیات نمایشی، بازیگری، طراحی صحنه، کارگردانی و سایر شاخه ها فارغ التحصیل می شوند.

اما چه به نظر شم چه معیار هایی برای انتخاب بازیگر مهم است و مورد ارزیابی قرار می گیرد ؟ایا تاثییر دارد این نوع معیار ها.

در اولین قدم یک بازیگر خوب باید مردم شناس خوبی نیز باشد.

برخی ویژگی های رفتاری یا گفتاری انسان هایی که دارای موقعیت خانوادگی ، موقعیت اجتماعی ، ملیت یا قومیت و … یکسان هستند ، با هم مشترک است.

در قدم بعد :

  • ویژگی ها و خصوصیات روحی و اخلاقی کاراکتری است که او باید نقشش را ایفا کند. برای مثال آیا این کاراکتر خودخواه یا خودپسند است ، ترسو یا شجاع است ، مستقل یا وابسته است ، حسود یا … . باور کنید این ویژگی ها و خصوصیات روحی و اخلاقی در هر رفتاری که از خود نشان می دهیم خود را بروز می دهند

در قدم بعد:

  • ویژگی های منحصر به فرد یک کاراکتر است که موجب می شود او از همه انسان هایی که می شناسیم متفاوت باشد. البته این ویژگی ها مربوط به شخصیت های خاصی است و ممکن است همه کاراکترها از آن برخوردار نباشند.

باید توجه داشت منحصر به فرد بودن یک نقش ، تنها به کاراکتری که فیلم نامه نویس با ویژگی های خاصی که برای آن نقش در نظر می گیرد ، خلق نمی شود ، بلکه یک بازیگر خوب می تواند ، حتی یک کاراکتر معمولی و کلیشه ای را منحصر به فرد کند و به آن تازگی و سرزندگی ببخشد.

در واقع بازیگران با استعداد و خلاق ، بازیگرانی هستند که در این کار ، موفقند. آنها می توانند به عمق شخصیتی که قرار است نقش آن را بازی کنند فرو روند و سپس از این شخصیت ، رفتارها و ویژگی های خاصی را به نمایش بگذارند.

چه نکات و معیار هایی در انتخاب بهتر بازیگران برای خواندن اثر و ایفای نقش تاثیر دارد؟

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا