فرهنگ و هنر نهم

ویژگی های عکاسی به عنوان یک رسانه را بیان کنید

ویژگی های عکاسی به عنوان یک رسانه را بیان کنید

یک عکاس رسانه با ثبت بسیاری از رخدادهای حماسی، اکتشافات، افتخارات، امیدها، لحظه های شادی وغم و همچنین دستاوردهای علمی توانسته به عنوان برگ های زرین تلاش انسان امروزی در جهت بهبود وضعیت معیشتی، رفاهی و علمی، تصاویری شگرف وتأثیرگذار از خود به جای بگذارد.

در واقع دیدن عکسها به عنوان یک رسانه قوی ارتباطی، روزنه ای را می گشاید که دنیای ملموس و واقعی مردم را بین دنیا نمایش می دهد

درحال حاضر عکاسی به دلیل انعطاف پذیری گستردة وحضور چشمگیری که نسبت به دیگر رسانه ها درزندگی اجتماعی انسان امروزی دارد، کمک کرده است که جامعه ی معاصر شناخت بهتر وکامل تری ازپیرامون خود داشته باشدو دنیا را شفاف تر ببیند .

مطلب مرتبط:

حتی عکاسان با استعدادِ جا افتاده و موفق، هنرمندانی که شور و هیجان اولیه‌ی جوانی را پشت سر گذاشته‌اند، به طور ضمنی استانداردهای دوگانه در مورد آثار خود را پذیرفته‎اند از سویی امرار معاش آنان با الگوهای مقرر و مقبول توسط مجلات‎ مطابقت پیدا کرده است.

و از سویی دیگر آثار جدی آن‌ها در تعطیلات آخر هفته یا بین وظایف شغلی مقرر به انجام می‌رسد، به امید برپایی یک نمایشگاه، یا انتشار کتاب عکسی کوچک یا شاید تنها برای قرار گرفتن در یک بایگانی شخصی که روزی روزگاری فردی آن را با دیدی باز، به آرامی و با لذت بنگرد.

بی آنکه کنجکاو و حیران شود از اینکه چگونه تصویر با بسته‌تر شدن کادر و اضافه شدن عنوانی مناسب به آن، اثرگذاری بیشتری پیدا کرده است.

عکاسی مفهومی در ایران

پشت پرده هر سبک عکاسی ، رازهایی نهفته است که کشف آن‌ها برای بسیاری از علاقه‌مندان به یک سرگرمی و هدف دائمی مبدل شده است.

از همان ابتدای اختراع دوربین، هنرمندان از آن به‌عنوان وسیله‌ای برای نشان دادن یک واقیت اشتباه یا ایده مفهومی استفاده می­‌کردند. یکی از اولین عکس‌های این چنینی متعلق به Hippolyte Bayard است که در سال ۱۸۴۰ ثبت شده است. اسم این اثر سلفی مرد مرده می­‌باشد که از اولین نمونه‌های عکاسی مفهومی به‌شمار می‌آید.

ویژگی های عکاسی به عنوان یک رسانه را بیان کنید

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا