مقالات دانشجویی

گردش کار ساخت و ساز

گردش کار ساخت و ساز: چگونه کارایی پروژه های خود را بهبود بخشید

اگر با یک گردش کار ساخت و ساز سر و کار دارید، وظایف و داده های پروژه شما از یک مرحله و شخص به مرحله بعد منتقل می شود.

پروژه های ساختمانی ممکن است شامل بسیاری از جریان های کاری خاص باشد. هر یک از آنها هزینه دارد، به منابع خاصی نیاز دارد و زمان می برد.

نگاهی به لیست مجریان نظام مهندسی اراک بیندازید

برنامه‌ریزی نادرست گردش کار ممکن است باعث هرج و مرج، تاخیر در پروژه ساخت و ساز، اختلاف تیم و فسخ قرارداد شود

بیایید روندهای مختلف ساخت و ساز و نحوه بهبود آنها را با کمک نرم افزار برنامه ریزی ساخت و ساز آنلاین بررسی کنیم.

تعریف گردش کار ساخت و ساز

گردش کار مدیریت پروژه ساخت و ساز مجموعه ای برنامه ریزی شده از وظایف و فعالیت هایی است که برای تکمیل یک پروژه خاص باید انجام دهید.

داشتن یک ترتیب مشخص از وظایف در گردش کار مدیریت ساخت و ساز به انجام کارآمدتر پروژه ها کمک می کند.

برای موفقیت در ساخت و ساز باید به انتخاب گردش کار مناسب اهمیت دهید.

مزایای زیر را در نظر بگیرید که یک گردش کار ساخت و ساز به خوبی فکر شده فراهم می کند.

مزایای گردش کار ساختمانی

جریان های کاری ساخت و ساز برتر که می توانید بلافاصله استفاده کنید

ردیابی وظایف و کنترل فعالیت های ساخت و ساز روزانه خود حتی با استفاده از یک چک لیست ساده پروژه ساختمانی امکان پذیر است. با این حال، برای رسیدن به ارتفاعات حرفه ای و مدیریت پروژه ها به روش صحیح، باید مدیریت گردش کار و جنبه های آن را در نظر بگیرید.

چندین سبک گردش کار برای انتخاب وجود دارد. کدام گردش کار را باید انتخاب کنید؟

گردش کار ساخت و ساز 1. پیش ساخت

یک گردش کار پیش ساخت شامل طیف وسیعی از فرآیندهایی است که قبل از پروژه ساخت و ساز واقعی اتفاق می افتد. معمولاً شامل موارد زیر است:

برنامه ریزی پروژه.

طرح.

تدارکات

انطباق با مقررات

مدیریت ریسک.

برآورد هزینه و غیره

PM های ساخت و ساز تلاش می کنند تا هر مرحله را کنترل کنند و همه را در یک صفحه قرار دهند. بنابراین آنها تمام داده های لازم را برای شروع پروژه در پای راست سازماندهی می کنند. آنها از یک گردش کار از پیش تعریف شده برای فرآیندهای برنامه ریزی و زمان بندی استفاده می کنند. از اشتباهات در فعالیت های مدیریت پروژه آینده جلوگیری می کند.

با ایجاد یک گردش کار پیش‌ساز، نتایج کاملاً قابل پیش‌بینی و مشتریان راضی به دست خواهید آورد.

راه هایی برای بهبود گردش کار پیش از ساخت

مجری کده

مجری کده با بهترین متخصصان و مهندسان و پیمانکاران آماده همکاری با شما عزیزان در زمینه ساخت سوله در اراک | سوله سازی در اراک و حومه با قیمت مناسب میباشد

خدمات ما

ساخت سوله در اراک | پیمانکاری سوله در اراک | سوله سازی در اراک و شهرهای اطراف صفر تا صد

اجرای سوله سبک و سنگین در اراک و حومه

اجرای صفر تا صد سوله در اراک و شهرهای اطراف

ساخت انواع سوله های کوچک و بزرگ

انجام پیمانکاری ساختمان در اراک | پیمانکاری ساختمان در اراک | ساختمان سازی اراک و شهرهای اطراف صفر تا صد

اجرای صفر تا صد ساختمان در اراک و حومه

انجام خدمات پیمانکاری ساختمان در اراک

پیمانکاری ساختمان صفر تا صد اراک و شهر های اطراف

مشارکت در ساخت در اراک

اجرای صفر تا صد ساختمان در اراک و حومه

بازسازی ساختمان اراک در اراک

بازسازی خانه در اراک و حومه

کافیست با ما تماس بگیرید 09026479212 یا از طریق صفحه سفارش پروژه درخواست خود را برای ما بفرستید

همه داده ها در یک مکان متمرکز

تیم های ساخت و ساز برای ذخیره داده های تجاری خود در بسیاری از مکان ها استفاده می کردند. با این حال، یک سیستم برنامه ریزی پروژه مناسب می تواند به متمرکز کردن تمام اطلاعات در یک منبع واحد از حقیقت کمک کند.

GanttPRO نمودار ساز آنلاین گانت یکی از بهترین نمونه هاست.

مدیریت گردش کار پیش از ساخت wirh GanttPRO

این ابزار مجموعه‌ای از ویژگی‌های پیشرفته را ارائه می‌کند که به تیم‌های ساخت و ساز اجازه می‌دهد حتی برای پیچیده‌ترین پروژه‌ها برنامه‌ها و برنامه‌ها را ایجاد و کنترل کنند.

خودکارسازی و ادغام گردش کار

گردش‌های کاری یکپارچه می‌تواند به سرعت توسط تیم بررسی شود، در حالی که نامه‌ها و فرآیندهای دستی اغلب کارمندان را از حلقه خارج می‌کنند. ابزارهای زمان‌بندی ساخت‌وساز حرفه‌ای به تیم‌های پروژه کمک می‌کنند تا اطلاعات و به‌روزرسانی‌های یکسانی را در طول مراحل پروژه، از پیش‌ساخت تا بسته شدن، دریافت کنند.

GanttPRO به بهبود ارتباطات کمک می کند. امکان دریافت اعلان‌ها، گذاشتن نظرات و افزودن پیوست‌ها را فراهم می‌کند.

ایجاد ارتباط بین برنامه ها و کار واقعی

یک راه حل دیجیتالی خوب انتخاب شده چیزی است که شما به آن نیاز دارید تا به تیم ساخت و ساز خود اجازه دهید اسناد و داده های پیش ساخت مانند طرح ها، جزئیات پیشنهادات، تخمین ها، طرح ها و موارد دیگر را به محض شروع ساخت و ساز به طور یکپارچه ذخیره کند.

گردش کار ساخت و ساز 2. موارد ارسالی

موارد ارسالی توضیح واضحی در مورد نحوه اعمال یا تنظیم چیزی ارائه می دهند.

این گردش کار ساخت و ساز می تواند شامل فرآیندها، روش ها، محصولات قابل تحویل، یک محصول و نمونه مورد استفاده در پروژه شما باشد. آنها همچنین می توانند شامل نمونه های مواد، اسناد مشخصات، دستورالعمل های نصب تجهیزات، نقشه های مغازه، بروشورهای چاپی و غیره باشند.

می توانید از اسناد ارسالی برای پشتیبانی از اهداف کیفیت ساخت و ساز و ارائه شواهدی مبنی بر رعایت مقررات ساختمان استفاده کنید.

راه هایی برای بهبود گردش کار Submittals

ارزیابی فرآیندهای ارسال

ارزیابی گردش کار تضمین می کند که همه فرآیندهای کاری کارآمد هستند. این می تواند شامل ردیابی معیارها، بازخورد تیم ساخت و ساز شما و اجرای بهبودها بر اساس درس های آموخته شود.

مشخص کردن زمان‌بندی ارسال

ایجاد یک برنامه زمان‌بندی واضح ارسال با نقاط عطف و ضرب‌الاجل‌ها به اطمینان از ارسال به موقع تمام اطلاعات مورد نیاز و سالم بودن گردش کار کمک می‌کند.

ردیابی دیجیتال

ردیابی ارسال‌ها در یک سیستم دیجیتال به شما امکان می‌دهد درخواست‌ها را شروع کنید، تأییدیه‌ها را مدیریت کنید و داده‌های حیاتی را با دستگاه‌های تلفن همراه برای دسترسی آفلاین همگام‌سازی کنید.

اگر نرم افزار مدیریت پروژه ساخت و ساز حرفه ای را انتخاب کنید، ردیابی بلادرنگ، تأییدیه های الکترونیکی و یادآوری خودکار دریافت خواهید کرد.

گردش کار ساخت و ساز 3. BIM

BIM (مدل سازی اطلاعات ساختمان) نوعی گردش کار ساخت و ساز است که به معنای ایجاد و مدیریت نمایش های دیجیتالی از ویژگی های فیزیکی و عملکردی مکان ها است.

حالت سه بعدی را ارائه می دهد

l که داده‌های مربوط به مصالح ساختمان، هندسه، روش‌های ساخت و اطلاعات عملکرد را ادغام می‌کند. همه اینها را می توان بین سهامداران پروژه از جمله مالکان، معماران، مهندسان و پیمانکاران به اشتراک گذاشت.

این استراتژی گردش کار ساخت و ساز باعث صرفه جویی در تلاش و زمان می شود، اما تنها زمانی که از آن به شیوه ای مناسب استفاده شود.

راه هایی برای بهبود گردش کار BIM

اتصال داده های BIM

داده های BIM خود را به جریان های کاری دیگر متصل کنید. استفاده از آن را به حداکثر می رساند و دقت را تضمین می کند. در مراحل برنامه ریزی و اجرا می توانید ریسک ها را کاهش داده و کارایی را تسریع کنید.

استفاده از یک محیط داده مشترک

از یک BIM مبتنی بر ابر برای داشتن یک سیستم مشترک و جلوگیری از گم شدن اطلاعات استفاده کنید. به شما نشان می دهد که قبلاً چه چیزی آپلود شده است یا نه. همچنین امکان ردیابی آسانتر اسناد تکراری را فراهم می کند.

استانداردهای روشن

پیروی از استانداردهای واضح برای پیاده سازی گردش کار مدل سازی اطلاعات ساختمان به اطمینان از سازگاری و کارایی کمک می کند. این شامل هماهنگی مدل، مدیریت فایل، و پروتکل های ارتباطی است.

افزایش دسترسی

هنگامی که دسترسی را در این زمینه بهبود می بخشید، گردش کار BIM مؤثرتر است. به اعضای تیم خود دسترسی فوری به تمام عملیات ضروری را فراهم کنید.

برای مثال، با استفاده از GanttPROm می‌توانید به کارگران خود دسترسی به وضعیت برنامه‌ریزی زمان واقعی را بدهید.

گردش کار ساخت و ساز خود را سالم و کارآمد نگه دارید

تغییرات با ضربه زدن انگشتان اتفاق نمی افتد. انتظار نداشته باشید که شرکت ساختمانی شما فوراً تمام جریان های کاری را تنظیم کند.

با کمک GanttPRO شروع به بهبود گردش کار پروژه ساخت و ساز خود کنید. این پلتفرم بسیاری از ویژگی‌های پیشرو و ابزارهای دوستانه را ارائه می‌کند تا به شما کمک کند گردش کار خود را در مدت زمان کوتاه و بدون دردسر کامل کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا