جواب فعالیت فارسی نهم

یک زندگی موفق دارای چه ویژگی هایی است

یک زندگی موفق دارای چه ویژگی هایی است

داشتن فرزندان صالح

بارها در اطراف خود شاهد بودیم و شاید هم خود با آن مواجه بوده‌ایم که از رفتار فرزندان خود ناراضی هستیم. وقتی به فرزندان دیگران نگاه می‌کنیم با خود می‌گوییم ای کاش من هم چنین فرزندی داشتم؛ درسخوان، مۆدب و عاقل. اگر چنین فرزندی داشتم، دیگر چه غمی بود! در حالی که روایت است از پیامبر اکرم (ص) که: بچه‌ها آینه رفتار شما هستند. پس اگر فرزند شما در تحصیل و تربیت دچار مشکل می‌شود، کسی را مقصر ندانید و همیشه از خودتان سلب مسوولیت نکنید

هدفمند بودن

وجود هدف را یکی از نشانه‌های زندگی موفق می‌دانند. از نظر آنان، انسان‌های هدفمند، همواره دنبال راهکارهایی هستند که با سرعت و کیفیت بیشتری اهدافشان را محقق و زندگی زیبایی را برای خود و اطرافیانشان مهیا سازد. هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی، لازمه یک زندگی موفق و بانشاط است و افرادی که به دنبال خوشبختی و سعادت می‌گردند، قطعاً برای رسیدن به آن، هدفمند و باانگیزه حرکت می‌کنند.

شاد بودن

یکی از ویژگی‌های این افراد، شاد بودن آن‌هاست. افراد شاد، افرادی هستند که زندگی خود را کنترل می‌کنند، محل کار و زندگی‌شان را خودشان انتخاب می‌کنند، به ارتباط بدن و مغز واقف هستند و از هر دوی آن‌ها به خوبی مراقبت می‌کنند.

حفظ اعتمادبه‌نفس و خودباوری

افراد موفق، تمایل بسیار زیادی دارند تا با اعتماد به‌ نفس و کاردان باشند. آنها از تجربیات مثبت و منفی فردی خود استفاده می‌کنند تا خودباوری و اعتماد به‌ نفس را در خود تقویت کنند. اگر شما نیز تا حد زیادی به خود ایمان دارید و توانسته‌اید این ویژگی را در خود حفظ کنید، برخی از سطوح موفقیت را در طول زمان به دست آورده‌اید.

تعیین اهداف جدید و هیجان‌انگیز به طور مداوم

کلید اصلی دست یافتن به موفقیت‌های بلندمدت، تعیین هدف به صورت منظم و پیوسته است. افرادی که این توانایی را ندارند، احتمالا در زندگی خود با رکود و ایستایی روبه‌رو می‌شوند و در روندی که از پیش برای خود تعیین کرده‌اند با مانع برخورد می‌کنند.

بنابراین اگر توانایی این را دارید که مدام تعریف جدیدی از خط مشی زندگی خود پیدا کنید و به طور مرتب اهداف جدیدی برای خود می‌تراشید، در حال حاضر به موفقیت‌های قابل‌ توجهی دست یافته‌اید.

رضایت از وضعیت زندگی

اگر در زندگی خود نارضایتی یا پشیمانی‌هایی دارید، این احساسات ناخوشایند همیشه پنهان نمی‌مانند و گاهی ممکن است بروز کنند. برای مثال هر وقت که تنها هستید و در افکار خود غوطه‌ورید، ممکن است با هجوم افکار ناخوشایند و به شدت خودتان را ارزیابی کنید

در این حالت بسیار آسیب‌پذیر خواهید بود. اما اگر در تنهایی خود لبخند می‌زنید و فردی خوشحال و راضی هستید، احتمالا باید فردی نسبتا موفق باشید.

نگرش مثبت نسبت به ایده‌های جدید و غیرمعمول

کسانی که می‌خواهند به موفقیت پایدار دست یابند، علاوه بر واکنش عملی مثبت نسبت به تغییرات، باید از مطرح کردن و مطرح شدن ایده‌های جدید نیز استقبال کنند. اگر شما هم از ایده‌ها و روش‌های جدید و در یک کلام «متفاوت‌اندیشی» استقبال می‌کنید، فردی موفق هستید و صرف‌نظر از شرایطی که در آن قرار دارید، می‌توانید در زندگی خود پیشرفت کنید.

یک زندگی موفق دارای چه ویژگی هایی است

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا