انشا پایه دهم

گسترش شعرگردانی مگر دیده باشی که در باغ راغ را بنویسید

گسترش شعرگردانی مگر دیده باشی که در باغ راغ را بنویسید

گسترش شعرگردانی مگر دیده باشی که در باغ راغ را بنویسید

مگر دیده باشی که در باغ و راغ

بتابد به شب ، کرمکی چون چراغ

یکی گفتمش ، ای کرمک شب‌فروز

چه بودت که بیرون نیایی به روز

 ببین  کاتشی  کرمک  خاکزاد

 جواب  از  سرِ  روشنایی  چه داد

که من روز و شب جز به صحرا نیم

ولی  پیش  خورشید  پیدا  نیم

 

▪️پیرامون ما پر است از اجزای کوچک که در مقابل اجزای بزرگ دیده نمی شوند اما در موقعیت و شرایط خاص ، جلوه گر می شوند به طور مثال همان کرم شب تابی که در مقابل نور خورشید هیچ دیدی ندارد اما همین که شب فرا می رسد و خورشید در پشت ابرها پنهان می شود ، تابش نور شب تاب به چشم می آید . او همان شب تاب است ! همان که در روز هم نورافشانی می کرد اما همین که نور بزرگ تر کنار رفت نور کوچک دیده شد .

گاهی در زندگی کافی است در زمان و شرایط خاص دیده شویم . گاهی اعمال و رفتارهای کوچک که همچون نور کوچکی هستند ، ما را برای رسیدن به اهداف بزرگ تر راهنمائی می کنند . در نگاه اول ، کارهای کوچک به نظرمان ناچیز و بی ارزش جلوه گر می شود اما تا زمانی که همان اهداف کوچک نباشد ما به اهداف بزرگ تر خود دست نخواهیم یافت ! کرم شب تاب در طول شب ، راهنمای ما خواهد بود و به نوبه ایی با همان نور کم چراغ دل و امیدمان را روشن می سازد تا به خورشید و روشنایی کامل دست یابیم .

مطالب پیشنهادی :  شعر گردانی پایه دهم مگر دیده باشی که در باغ و راغ بتابد به شب

قانون طبیعت همین گونه است از کوچک تا بزرگ ، همه در کنار یکدیگر قرار دارند و هر کدام وظیفه ایی را به دوش می کشد . مهم آن است که هر کسی باید موقعیت خاص خود را پیدا کند و در موقعیت خاص خود نورافشانی کند . آن موقع نه کم ارزش خوانده می شود و نه ناچیز بلکه می تواند در کنار دیگران با هم نوری به روشنایی خورشید برسند ، درست مثل کرم شب تاب هایی که دست در دست هم یک جا جمع شده اند گویی خورشید شب ها هم می تابد .

نویسنده: امیر محمد حمزوی

گسترش شعرگردانی مگر دیده باشی که در باغ راغ را بنویسید

منبغ: تلگرام

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا