انشا پایه یازدهمانشا پایه یازدهم فنی حرفه ای

گسترش باز فیلش یاد هندوستان کرد

گسترش باز فیلش یاد هندوستان کرد

انشا درباره بازنویسی باز فیلش یاد هندوستان کرد

ابتدا کاربرد ضرب المثل را بیان می کنم: وقتی کسی که از گذشته و اتفاقاتی که در گذشته و قدیم صحبت می کند می گویند باز فیلش یاد هندوستان کرده.

باز فیلش یاد هندوستان کرده یعنی اینکه کسی که خاطره ای در گذشته از ایام خوش خود را تعریف کند.

هر کسی در زندگی حود خاطراتی دارد که برای او شاد و خوشحال کننده است. ایام کودکی، جوانی، سربازی، ازدواج و … آدم ها وقتی کنار هم هستند شروع به نقل کردن از خاطرات خود می کنند و از اتفاقات خوش گذشته صحبت می کنند و در همینجاست که می گویند باز فیلش یاد هندوستان کرد.

از نکات جالب توجه در این ضرب المثل این است که فیل ها حافظه ی بلندمدت خوبی دارند یعنی اینکه فیل ها هرگز با کسانی که دیدار کرده اند را فراموش نمی کنند و یا هیچوقت مکانی که در آن بوده اند را از یاد نمی برند.

شخصی بود که مدام از خود و خاطره هایش در هر محفلی صحبت می کرد چه محافل شاد و چه محافل عزا.

همه او را می شناختند و می گفتند علی آقا اومد و باز هم خاطرات او را بشنویم اما هیچکس درددل او را نمی دانست و تا پیش کسی یا کسانی می نشست سریع بلند می شدند و نمی گذاشتند حرف هایش را کامل بزند.

روزی غریبه ای وارد شهر شد و از علی آقا آدرسی را پرسید اما علی آقا به سرعت با او شروع به گفت و گو شد . غریبه به او گفت بهتر از به جایی مناسب برویم و با هم به صحبت کردن بپردازیم.

مطالب پیشنهادی :  مثل نویسی باز فیلش یاد هندوستان کرد انشاء پایه دوازدهم

علی آقا هم قبول کرد و راهی مکانی مناسب شدند مرد غریبه از صبح تا شب پای درد و دل و حف های علی آقا نشست و هرکسی آنها را می دیدند به آنها می خندیدند. اما مرد غریبه می دانست که علی آقا فیلش یاد گذشته کرده و دوست دارد در مورد آن صحبت کند.

منبع: سایت انشاء باز

گسترش باز فیلش یاد هندوستان کرد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا