جواب مطالعات هفتم

چرا بیمه به وجود آمده است تحقیق کنید

چرا بیمه به وجود آمده است تحقیق کنید

یکی از دلایل اصلی تاسیس بیمه این بوده که مردم با بیمه کردن وسایل؛ اماکن؛ جان و… در برابر حوادث طبیعی و غیر طبیعی جلو خسارت های زیاد را بگیرند بیمه یک نوع سپر است که می تواند جلوی خیلی از ضربه ها را بگیرد و شدت ان را کم کند

مطلب مرتبط:

در طول سال‌های گذشته شاهد بوده ایم که چگونه حوادث وحشتناک طبیعی و غیر طبیعی منابع انسانی و مادی را به بار آورده است آتش سوزی ساختمان پلاسکو تهران، آتش سوزی برج سلمان مشهد، زمین لرزه‌های بزرگ طبس، رودبار و واقعه سیل سال ۱۳۷۸ منطقه نکا و بسیاری دیگر… حال برای مواجهه با این خطرات چه باید کرد؟

ترس از خسارات ناشی از این حوادث، انسان‏ها را به فکر راه‏های پیشگیری و جبران خسارات احتمالی فراخوانده و متناسب با نحوه زندگی و ساختار اجتماعی، وسایل و ابزار مختلفی به این منظور به کار گرفته شده است.

در سال 1310 خورشيدي ، فعاليت جدي ايران در زمينه بيمه آغاز شد . دراين سال بود که قانون و نظامنامه ثبت شرکتها در ايران به تصويب رسيد

و متعاقب آن بسياري از شرکتهاي بيمه خارجي از جمله گستراخ ، آليانس ايگل استار، يور کشاير ،رويال ،ويکتوريا، ناسيونال سويس،فنيکس، اتحاد الوطني و … به تاسيس شيعه يا نمايندگي در ايران پرداختند.

گسترش فعاليت شرکتهاي بيمه خارجي مسوولان کشور را متوجه ضرورت تاسيس يک شرکت بيمه ايراني کرد و دولت در شانزدهم شهريور 1314 شرکت سهامي بيمه ايران را با سرمايه 20 ميليون ريال تاسيس نمود .

مطالب پیشنهادی :  چند نمونه از مقررات برای کلاس و مدرسه بیان کنید

فعاليت رسمي شرکت سهامي بيمه ايران از اواسط آبان ماه همان سال آغاز شد تاسيس شرکت سهامي بيمه ايران نقطه عطفي در تاريخ فعاليت بيمه اي کشور به شمار مي رود زيرا از آن پس دولت با در اختيار داشتن تشکيلات اجرايي مناسب ،قادر به کنترل بازار و نظارت بر فعاليت موسسات بيمه خارجي شد .

دو سال پس از تاسيس شرکت سهامي بيمه ايران يعني در سال 1316 ، قانون بيمه در 36 ماده تدوين شد و به تصويب مجلس شوراي ملي رسيد .

پس از آن نيز مقررات ديگري در جهت کنترل و نظارت بر فعاليت موسسات بيمه از طريق الزام آنها به واگذاري 25 درصد بيمه نامه هاي صادره به صورت اتکايي اجباري به شرکت سهامي بيمه ايران وضع شد:

در اين رهگذر ،الزام به بيمه کردن کالاهاي وارداتي و صادراتي و اموال موجود در ايران و ايرانيان مقيم خارج از کشور نزد يکي از موسسات بيمه که در ايران به ثبت رسيده اند، بر استحکام شرکتهاي بيمه افزود.

چرا بیمه به وجود آمده است تحقیق کنید

منبع: سایت انشا باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا