هدیه های اسمانی ششم

مهم ترین اتفاق زندگی پویای ولی چه بود

مهم ترین اتفاق زندگی پویای ولی چه بود

مهم ترین اتفاق زندگی پویای ولی چه بود

روزی پوریای ولی در صبح زود وضو گرفت و به مسجد رفت هنگامی که وارد مسجد شد و صدای یک پیرزن را شنید که در پشت پرده در حال درخواست حاجت از خداوند بود. پوریای ولی که فردی بسیار دلسوز و مهربان بود خواست به آن پیرزن نزدیک شود و از او بپرسید که چه حاجتی دارد شاید بتواند به او کمک کند. پوریای ولی گفت مادرم چه حاجتی از خداوند داری که چنین زجه و زاری می کنی.

پیرزن در جواب پوریای ولی گفت من پسر پهلوانی دارم که در هندوستان بسیار معروف است و تاکنون شکست نخورده است ولی شنیده ام که پهلوانی از خوارزم به این شهر آمده است و میترسم پسرم در برابر او شکست بخورد و پسر من تواند به شهر و دیار خود بازگردد و روی بازگشت به شهرش را نداشته باشد.

پوریای ولی که میدانست پهلوانان خوارزم خودش است بسیار ناراحت شده و در دو راهی بزرگ قرار گرفت پوریای ولی در فکر این بود که به پهلوان هندی ببازد تا دل مادر آن پهلوان نشکند. ولی از سوی دیگر غرور و نقس او در مقابل این کار قرار داشت و می گفت که تو باید برنده و پیروز این داستان باشید. ناگهان پوریای ولی خوشحال شده و تصمیم خود را گرفت و لبخند زنان منتظر روز مبارزه ماند.

پوریای ولی متوجه شد که پیروزی و پهلوانی واقعی در شکستن نفس است. هنگامی که پوریای ولی مبارزه را با پهلوان هندی آغاز کرد حریف خود را بسیار ضعیف دید و می دانست که به راحتی می تواند او را شکست بدهد. ولی پوریای ولی بر روی سینه به زمین افتاد تا پهلوان هندی او را شکست دهد. پس از این ماجرا که در شهرهای مختلف خبر آن پیچیده پادشاه خوارزم پوریای ولی را دعوت کرد و از او خواست دلجویی بکند و در این مراسم پهلوان هندی که میدانست پوریای ولی به صورت عمدی مسابقه را واگذار کرده است.

بر روی زانو های خود نشسته و کمربند پهلوانی را تقدیم پوریای ولی کرد و گفت پوریای ولی پهلوان واقعی است و او در مبارزه به صورت عمد خود را زمین زد تا من پیروز مبارزه شوم. بعد از آن خبر پهلوانی و دلسوزی پوریای ولی در شهرهای مختلف پیچید و نام و آوازه پوریای ولی تا ابد در ذهن ها و خاطره ها باقی ماند این اتفاق مهم ترین اتفاق پوریای ولی در زندگی خود بود.

مطالب پیشنهادی :  امام حسین چه ویژگی هایی داشت ؟

مهم ترین اتفاق زندگی پویای ولی چه بود

منبع: سایت انشا باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا