جواب مطالعات هشتم

منظور از زنده نگه داشتن قیام ابا عبد الله چیست تحقیق کنید

جواب فعالیت صفحه 61 مطالعات هشتم

منظور از زنده نگه داشتن قیام ابا عبد الله چیست تحقیق کنید

جواب فعالیت:

هدف قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود. امروزه در شرایط فعلی اهمیت و ضرورت این امر احساس می شود و ما باید آن را در جامعه پیاده کنیم و نگذاریم ظالمان و فاسدان بر ما مسلط شوند.

 جواب دوم :

امام حسین علیه سلام در وصیعت نامه خود فرمو ده :هدف من اصلاح امت جدم رسول الله ،امر به معروف و نهی از منکر و پیاده کردن سیره رسول الله و پدرم علی ابن ابیطالب است.

مطلب مرتبط:

نقش امام سجاد در زنده نگهداشتن قیام عاشورا
 
از آنجا که شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین ـ علیه السلام ـ و یاران باوفایش از منظر عمومی، آثار ویرانگری برای حکومت بنی امیه داشت و مشروعیت آن را زیر سؤال برده بود و نیز برای اینکه این تراژدی غم بار به دست فراموشی سپرده نشود، امام چهارم با گریه بر شهیدان نینوا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره جانبازی آنان اهداف شهیدان کربلا را دنبال می‌کرد. ظلمت حادثه کربلا و قیام جاودانه عاشورا به قدری دلخراش بود که شاهدان آن مصیبت عظیم تا زنده بودند آن را فراموش نکردند.
 
هر وقت امام می‌خواست آب بیاشامد، تا چشمش به آب می‌افتاد، اشک از چشمانش سرازیر می‌شد. هنگامی که سبب گریه آن حضرت را می‌پرسیدند می‌فرمود: «چگونه گریه نکنم، در حالی که یزیدیان آب را برای وحوش و درندگان بیابان آزاد گذاشتند، ولی به روی پدرم بستند و او را تشنه به شهادت رساندند‌».
 
بزرگ مبلغ قیام عاشورا، حضرت امام سجاد ـ علیه السلام ـ با سخنرانی و خطبه‌های آتشین خود توانست نهضت حق طلبانه سالار شهیدان را از هجوم تحریف نجات بخشد. اینک بعد از گذشت پانزده قرن همچنان این قیام، پرشکوه و جاودانه است.

مطالب پیشنهادی :  دلیل سیاسی و نظامی ضعف و فروپاشی حکومت صفوی را بیان کنید

منظور از زنده نگه داشتن قیام ابا عبد الله چیست تحقیق کنید

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا