پیام های آسمانی هفتم

مسئولیت مشترک مردان و زنان برای حفظ پاکی جامعه چیست

مسئولیت مشترک مردان و زنان برای حفظ پاکی جامعه چیست

جواب فعالیت صفحه 131 پیام های اسمانی هفتم

جواب فعالیت :

چشم های خود را از نگاه به نامحرم فرو گیرند و دامان خود را از گناه حفظ نمایند که این برای آنان پاکیزه تر است زیرا خداوند به آنچه انجام می دهند آگاه است.

مطلب مرتبط:

جامعه انسانى را به اعتبارات گوناگون مورد تقسیم قرار داده‏اند مانند تقسیم جامعه به سنتى و صنعتى، یا جامعه بسته و جامعه باز و یا تقسیمهاى دیگرى از این دست. در تمام این تقسیم‏بندیها، هم ملاک و معیارهاى تقسیم مشخص است و هم شاخصهاى مناسبى براى شناسائى و تشخیص آنها از یکدیگر وجود دارد. بر همین قیاس مى‏توان جامعه‏هاى انسانى را به دو نوع جامعه دینى و جامعه غیردینى  نیز تقسیم کرد.

جامعه دینى جامعه‏اى است که افراد آن دیندار باشند.» این تعریف از دقت علمى تهى است و از تعیین چارچوب مفهومى جامعه دینى ناتوان. وجود افراد دیندار شرط لازم براى تحقق جامعه دینى است ولى کافى نیست. ممکن است تمام افراد جامعه‏اى دیندار باشند اما روابط و نهادهاى اجتماعى آن دینى نباشد، چنین جامعه‏اى را در مقیاس جامعه شناختى نمى‏توان جامعه‏اى دینى دانست.
بر اساس چنین تعریفى از جامعه دینى براى اینکه تشخیص دهیم جامعه‏اى دینى هست‏یا نیست، باید ببینیم افراد آن دیندار هستند یا نه حال، چه شاخصى براى سنجش دیانت افراد یک جامعه وجود دارد و چگونه مى‏توان در مقیاس اجتماعى به مؤمن بودن یا نبودن افراد پى برد؟ شاخصهاى حسى و ظاهرى فقط ظواهر حال افراد را نشان مى‏دهند و براى سنجش امور معنوى و درونى به حد کافى واقع‏نمائى ندارند. در حالى که دین قویا با جهان معنا و درون انسان پیوند دارد.

مطالب پیشنهادی :  مهمترین فواید حجاب برای بانوان چیست

«خداوند، محمد را که امین بر سخن وحى بود، براى هشدار دادن به جهانیان برانگیخت، در حالى که شما اى جماعت عرب، بدترین آیین را داشتید و در بدترین خانه‏ها بسر مى‏بردید. در میان سنگهاى ناهموار و مارهاى خطرناک اقامت داشتید. آب تیره مى‏آشامیدید و غذاى ناگوار مى‏خورید. خون همدیگر را مى‏ریختید و پیوندهاى خویشاوندى را قطع مى‏کردید. بت‏ها در بین شما برافراشته و گناهان بر شما تنیده بود.»

مسئولیت مشترک مردان و زنان برای حفظ پاکی جامعه چیست

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا