هدیه های اسمانی ششم

مراسم حج چه فایده ای دارد؟

مراسم حج چه فایده ای دارد؟

مراسم حج چه فایده ای دارد؟

مراسم حج یکی از با شکوه ترین مراسم مسلمانان است. این مراسم بزرگ و بی نظیر، فایده های زیادی برای مسلمانان جهان دارد. مسلمانان جهان با زبان ها و رنگ های گوناگون، یکدل و متحد، شانه به شانه ی یکدیگر خدای یکتا را عبادت می کنند آنها از مشکلات یکدیگر با خبر می شوند و برای حل مشکلات جهان اسلام با یکدیگر همفکری می کنند.

مسلمانان جهان یکدل و متحد می‌شوند و از مشکلات یکدیگر با خبر می شوند و برای حل مشکلات جهان با هم همفکری می کنند.

موسم حج نفاق شکن و وحدت آفرین است و نیرومندترین عامل در تقریب بین مذاهب اسلامی است. مسلمانان از هر مذهب و فرقه ای اعم از شیعه و سنّی حج را یکی از فرائض مهم الهی می دانند که در آن روح برادری و برابری در کالبد مسلمانان دمیده شده، نور مهر و عطوفت اسلامی جلوه گر می گردد و بر تمامی دلهای زنگار گرفته، نورافشانی می کند و بذر امید می پاشد.

مراسم حج با پیوند دادن قلبهای متشتت به همدیگر و با رهانیدن مسلمانان درمانده در منجلاب جور و ستم مستکبران عالم، اقتدار و شکوه از دست رفته مسلمانان را بار دیگر در منظر جهانیان متبلور می سازد.

حج تبلور شکوه و تجلی قدرت امت رسول الله صلی الله علیه و آله است و نمایشگاه حضور هم دلان و همراهانی است که ناهمگونی ظاهری را با همگونی نیتها و سیرتها پیوند می زنند تا شعار وحدت را فراتر از شکلها، رنگها و معیارهای جغرافیایی و نژادی و مذاهب گوناگون تحقق بخشیده، تعالیم آیین وحدت آفرین اسلام را ظاهر سازند.

مطالب پیشنهادی :  نامه ای به امام زمان بنویسیدو هر چه دلتان می خواهد به او بگوید

استفاده از کنگره عظیم حج برای تقویت پایه های اقتصادی کشورهای اسلامی نه تنها با روح حج منافات ندارد، بلکه طبق روایاتی که بعدا به آن اشاره می شود، یکی از حکمتهای حج را تشکیل می دهد. آری، می توان در اجتماع بزرگ حج پایه یک بازار مشترک اسلامی را پی ریزی نمود و زمینه های مبادلاتی و تجاری را در میان کشورهای اسلامی به گونه ای فراهم نمود که نه منافعشان به جیب دشمنان بریزد و نه اقتصادشان وابسته به اجانب باشد. این نه تنها دنیاپرستی نیست که عین عبادت و جهاد است.

مراسم حج چه فایده ای دارد؟

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا