پیام های آسمانی هفتم

علت آزار و فشار قبر سعدبن معاد چه بود

علت آزار و فشار قبر سعدبن معاد چه بود

جواب فعالیت صفحه 55 پیام های اسمانی هفتم

جواب فعالیت :

بداخلاقی او با خانواده خود بود

مطلب مرتبط :

در خیلی از نوجوانان، مقابله با فشار مدرسه و تغییرات روزانه خلقیات بد را به دنبال دارد. چنانچه یک دختر می‌گوید:والدینم از من انتظار دارند تا نمرات فوق‌العاده‌ای بگیرم وعملکرد خوبی در ورزش داشته‌ باشم و من می‌خواهم خوب به نظر برسم و محبوب باشم. انجام هر روز همه این کارها کار دشواری است.

با وجود این‌، کامل بودن دشوار است، چون انسان‌ها کامل نیستند! اغلب نوجوانان درحالیکه هنوز احساس می‌کنند به خانواده خود وابسته هستند، می‌خواهند مستقل باشند. آنها دوست دارند با آنها مانند بزرگسالان رفتار شود، ولی هنوز در برخی مواقع احساسی مانند کودکان کوچک دارند. نوجوانان در حالت گذار بین کودکی و بزرگسالی هستند، و تمام این تغییرات و مسئولیت‌های جدید اغلب گرفتارکننده هستند. حتماً، این یک زمان هیجان‌انگیز است، اما احساسات تنهایی و ترس نیز شاید در این دوران وجود داشته باشد.

درمان عصبانیت:

أ) انسان از راه مراقبت و مواظبت بر احوال خویش نباید بگذارد تنور آتش غضب روشن گردد.
هر کسی از وضع و حالات خویش آگاه است و می داند از چه حرف ها، کارها و برخوردهایی ناراحت و عصبانی می شود. سعی کند در چنین صحنه هایی وارد نشود.

ب) اگر وارد محیط تحریک کننده شد، به مجرد روشن شدن کبریت خشم، از آن محل خارج شود.

پ) اگر نمی تواند از آن محل خارج شود، تغییر وضع دهد، مثلاً اگر نشسته است، بایستد یا بخوابد. اگر ایستاده است بنشیند، یا خود را به کاری مشغول نماید، یا به ذکر خدا بپردازد. شستن سر و صورت با آب سرد موجب فرو نشستن خشم می گردد.

مطالب پیشنهادی :  نیکی به پدر و مادر چه تاثییری بر زندگی ما در دنیا و آخرت دارد

اگر فردی که بر او غضب کرده اید، از خویشاوندان شما باشد، نزدیک او بروید و او را در آغوش بگیرید. امام باقر(ع) می فرماید: أیّما رجل غضب علی ذی رحمٍ، فلیدن منه فلیمسّه، فانّ الرحم إذا مسّت سکنت؛ وقتی دو خویشاوند همدیگر را در آغوش گرفتند، آتش غضب فرو می نشیند”.

علت آزار و فشار قبر سعدبن معاد چه بود

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا