انشا پایه دوازدهم

شعر گردانی صفحه 76 پایه دوازدهم

شعر گردانی صفحه 76 پایه دوازدهم

شعر گردانی صفحه 76 پایه دوازدهم

  جای بسی تاسف است که در این روزگاربه ظاهر مدرن ، فانتزی و پر هیاهو اما  غریب ، محبت و انسانیت به انزوا نشسته است.سایه شوم وتلخ ناامیدی فضای خانه دلهارا پر کرده است .به جای قطرات خالص،زلال و پاک آب از ابرها باران اسیدی وسمی می بارد. دیگر  تنفسمان  هم فیلتر شده است. قلبها  از این همه تضاد و خفقان به تنگ آمده اند.

      آری ما تبعید شده ایم از سرایی  به آن عظمت و شوکت به  قفسی تنگ، تاریک و خفه کننده به نام ناکجاآباد!دیگر کارد به استخوانمان  رسیده است و ما را یارای زندگی نیست.

     ای خدای مهربان، تو رحمان و رحیمی! توکه سخاوتمند ترینی عاجزانه از تو میخواهیم که  به باد صبا فرمان دهی  که خبری خوش از جانب توبرایمان  به ارمغان بیاورد ،شاید این نسیم خنک ربوی  ریشه یاس و ناامیدی را  در درونمان بخشکاند.امید است  به واسطه این باد صبا هم خبری خوش از تو به ما برسد که دل زنگار گرفته مان را صیقل و جلا دهد. ما ملتمسانه چشم به راه رحمت تو هستیم. چشم به راه پیامی که حامل برکتی از جانب نیمه گم شده مان   باشد. ما در این وادی برهوت  اسیر و سرگشته ایم .ما از این تنهایی به فغان آمده ایم وفقط هنگامیکه  عطر تو دراین  فضای غریب منتشر شود آرام میگیریم، ما همچنان بی قراریم ، قرار مان ده. ما تشنه و مشتاقیم به شنیدن خبری از جانب ذات پاک تو که بی شک پشتیبان واقعی ما در همه دوران زندگی  هست.              

مطالب پیشنهادی :  ایران در زمان حضرت محمد

   یارب، ما غریبان را بنواز ،حتی با ذره ای از محبت لایزالت.محتاجیم و وابسته .مارا فرو مگذار ! بذل توجه تو

اکسیر نشاط وجوانی است برای ما دلخستگان بی جان .

    واژگان نمیتوانند عمق جراحت روحمان را بیان کنند،مگر کلام لسان الغیب واسطه  شود تا تو مارا دریابی.چه زیبا درخواستش را بیان کرد از زبان ما ؛

ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار   ببر اندوه  دل  و   مژده   دلدار بیار

نکته ای روح فزا از دهن یار بگو

نامه ای خوش خبر از عالم اسرار بیار

تا عطر کنم از لطف نسیم تو مشام

شمه ای از  نفحات  نفس   یار  بیار

نویسنده: خانم فیروزه باعمر رودی

شعر گردانی صفحه 76 پایه دوازدهم

منبع: تلگرام

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا