پیام های آسمانی هفتم

زندگی چه کسانی می تواند بهترین الگو ما در زندگی باشد

زندگی چه کسانی می تواند بهترین الگو ما در زندگی باشد

جواب فعالیت صفحه 66 پیام های اسمانی هفتم

افراد الگو و نمونه مانند پیامبران زیرا:

۱-دانستن مسیر صحیح زندگی

۲-آگاهی به راه رستگاری

۳-داشتن بهترین سبک زندگی.

مطلب مرتبط:

خاصیت عمده زندگی اجتماعی این است که ما انسان‌ها هیچ وقت تنها نیستیم، همیشه افرادی دور و برمان پیدا می‌شوند که یا از ما جلوترند یا از ما عقب‌تر. در زندگی اجتماعی ما هیچ فردی را نمی‌توان پیدا کرد که از همه آدم‌های دیگر بهتر، موفق‌تر و دارای درجه بالاتر باشد. به همین دلیل، در ابعاد مختلف زندگی، همیشه می‌توان افرادی را پیدا کرد که توانسته‌اند گام‌های بزرگ‌تری نسبت به ما برداشته باشند، پله‌های بیشتری را طی کرده باشند، با صرف هزینه‌ها و زمان کمتری به درجات بالاتری رسیده باشند، دستاوردهای بزرگ‌تری کسب کرده باشند و بیشتر مورد احترام اطرافیان و جامعه باشند. هر کدام از ما ممکن است برای خودمان یا افراد خانواده مان یا حتی کودکان مان به دنبال الگوی خوب، مثبت و مفیدی باشیم که با اقتباس از آن‌ها بتوانیم بهتر جلو برویم.

هدف از الگو گرفتن و انتخاب فرد یا افرادی به عنوان الگو، هدف گذاری بهتر در زندگی و رسیدن به پله‌های بالاتر موفقیت است. هر انسانی در شرایط خاص از زندگی خود، نیازمند چنین الگوبرداری‌هایی خواهد بود. مهم‌ترین اصول در انتخاب الگو عبارت است از: مثبت اندیشی، پشتکار و تلاش، درس گرفتن از موفقیت‌ها و شکست‌ها، انتخاب اهداف و افراد دست یافتنی. اگر الگوهای مناسبی برای خودمان انتخاب کنیم، مطمئناً روزی خواهد رسید که خودمان نیز می‌توانیم الگوی خوبی برای دیگران باشیم و پدر و مادری خوب برای فرزندانمان.

اولین نوع آن استفاده از الگوی زنده است که به‌طور واقعی و در حضور مشاهده‌کننده رفتارهای مورد نظر را اجرا می‌کند‌، مانند والدین که در دوره کودکی و بعد از آن سرمشق‌های زنده خوبی‌اند که فرزندان دوست دارند مثل آن‌ها باشند تا احساس ایمنی کنند و مورد حمایت قرار گیرند و نوع دوم‌، استفاده از الگوهای نمادین یا سمبلیک است‌. شخصیت‌های دینی و مذهبی‌، چهره‌های تلویزیونی و سینمایی‌، قهرمانان ورزشی‌، موجودات کارتونی و شخصیت‌های کتاب‌ها می‌توانند الگو قرار گیرند و طرز لباس پوشیدن‌، روابط شخصی‌، علاقه‌مندی‌ها‌، رغبت‌ها و بیزاری‌های آنان به عنوان راهنما و الگو استفاده شود‌.

زندگی چه کسانی می تواند بهترین الگو ما در زندگی باشد

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا