سلامت و بهداشت پایه دوازدهم

روش صحیح شست و شو مو و آرایش چیست فعالیت صفحه 91 سلامت و بهداشت

روش صحیح شست و شو مو و آرایش چیست فعالیت صفحه 91 سلامت و بهداشت

1- پیش از حمام موی خود را به صورت کامل شانه کنید. پس از خیس شدن مو شانه زدن آن آسیب شدیدی به مو خواهد زد.

2-موی خود را به هیچ عنوان با آب داغ خیس یا شست و شو نکنید. آب داغ باعث صدمه به ریشه ی مو می شود. موی خود را با آب ولرم شست و شو دهید تا از آسیب رساند آن جلوگیری شود.

3-پیدا کردن شامپو مناسب موی سرتان. پس از یافتن شامپوی ایده آل موی خود آن را به صورت مستقیم روی مو و سر نزنید. به جای این کار سعی کنید شامپو را به حالت کف در بیاورید و بعد روی مو می بزنید.

4-مو را از جهت بالا به پایین به آرامی شست و شو دهید. برای استفاده از نرم کننده ها پس از شست و شو باید زده شود و آن را فقط به قسمت انتهای مو بزنید. نرم کننده ها دارای موادی هستند که نباید هیچگاه با ریشه مو تماس پیدا کنند و با تماس آن ها به ریشه مو دچار ریزش می شود.

5-به مدت 2 الی 3 دقیقه مو ها را ماساژ داده و سپس آبکشی نمایید.

6-نوبت خشک کردن موهاست، بعضی از افرادی که دارای موهای بلند هستند عادت دارند پس از شستن موها، آنها را بچلانند تا زودتر خشک شوند. باید خدمت این دسته از دوستان عرض کنیم موها رخت و لباس نیستند که نیاز به چلاندن داشته باشند و اگر بدانند با این کار چه بلایی سر موهای خود می‌آورند دیگر هرگز این کار را تکرار نخواهند کرد. چلاندن موها باعث کشیده شدن بیش از حد آنها، ضعیف شدن و به اصطلاح شکستن آنها می‌شود. توصیه می‌شود به جای این کار موها را با انگشتان دست گرفته و به آرامی تکان دهید و در همین حالت دست را به سمت انتهای موها حرکت دهید تا به این ترتیب آب موها گرفته شود

روش صحیح شست و شو مو و آرایش چیست فعالیت صفحه 91 سلامت و بهداشت

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا