تفکر و سواد رسانه ای

رسانه ها می توانند بر قلب و مغز ما تاثیر بگذارند تحقیق کنید

رسانه ها می توانند بر قلب و مغز ما تاثیر بگذارند تحقیق کنید

تاثیرات رسانه

وقتی به عنوان یک مصرف کننده معمولی زندگی می کنید، خیلی سخت است که بتوانید خلاقانه بیندیشید! کلمه ی مصرف کننده در اینجا برای توصیف افرادی استفاده شده که مصرف کننده های برنامه های رسانه های جمعی هستند.

البته این یک تئوری خیانت آمیز درباره ی تلاش های عظیم شرکت های رسانه ای نیست که قصد داشته باشند ما را تبدیل به زامبی کنند. ما در این پست سعی داریم به تاثیرات آن در افکار شما (که دقیقاً در معرض همان تأثیری که برای هر کسی دیگر قرار دارد) خصوصاً زمانی که سعی دارید خلاقانه و مستقل فکر کنید، نگاهی بیندازیم.

رسانه های جمعی

Jim Connolly مشاور و بازاریاب بسیاری از کسب وکارهای موفق، می گوید از سال ۱۹۸۰ میلادی تاکنون در حوزه بازاریابی فعالیت داشته است. در طی این سال ها، از دیگر مسئولیت های جیم این بوده که باعث شود بازدیدکننده ها، شنونده ها و خواننده ها، درباره ی محصولات و برندهای مختلف بطور خاص فکر کرده و احساس متفاوتی را تجربه کنند.

خب چرا این موضوع اهمیت دارد: وقتی به ۲۴ ساعت یک شبانه روز فکر می کنیم، ۹ ساعت آن را برای خواب، دوش و صبحانه کم کرده و ۱۰ ساعت را برای کار و رفت و آمد به محل کار درنظر می گیریم و حدود یک ساعت برای صرف شام و سپری کردن با خانواده، اکثر ساعت های خالی ست که مردم دارند و این زمان تحت تاثیر تلویزیون و رادیو سپری می شود. البته این ساعات از کشور به کشوری دیگر متغیر است. اما در آمریکا بطور متوسط مردم ۳ الی ۴ ساعت در روز را به تماشای تلویزیون می پردازند.

برنامه های تلویزیون

اکثریت جمعیت مردم، ساعات بسیار زیاد از شب های خود را به تماشای تلویزیون مشغول می شوند. (یعنی به مصرف کارِ مردم خلاق می پردازند.)

  • آگهی های بازرگانی، تبلیغات خلاقانه و حرفه ای برنامه ریزی شده اند تا احساس خوبی را درباره ی محصولات مصرف کننده خاص ایجاد کنند.
  • در طول نمایش های تلویزیونی، برنامه ریزهای خلاق با استفاده از همه چیز (از موزیک های لایت گرفته تا خنده های مصنوعی) برای خنداندن و یا گریستن مردم برنامه ریزی می کنند.

با کانال های زیادی که مسئول تولید نمایش های تلویزیونی هستند، به سادگی غرق در همان خط فکری می شوید که بخش کثیری از مردم درگیر شده اند. اما شما به ایده های خاص و افکار معناداری نیاز دارید تا با دیگران متفاوت باشید.

تماشای بیش از حد تلویزیون
نتایج یک پژوهش نشان داد که تماشای بیش از حد تلویزیون در دهه دوم زندگی انسان می تواند در ادامه زندگی به مغز آسیب برساند. در این مطالعه که طی یک بازه زمانی 23 ساله انجام شد، پژوهشگران به بررسی این مساله پرداختند که چگونه تلویزیون و فعالیت جسمانی بر سلامت مغز 3,200 شرکت کننده مرد و زن تاثیرگذار هستند. این افراد از میانگین سن 25 سال در زمان آغاز مطالعه برخوردار بودند.

پس از پایان مدت زمان مطالعه، پژوهشگران دریافتند افرادی که بیش از حد تلویزیون تماشا می کردند (بیش از سه ساعت در روز) در مقایسه با آنهایی که کمتر این کار را انجام می دادند، احتمال بیشتری داشت در آزمون های عملکرد ذهنی نتایج ضعیف‌تری کسب کنند.

بدن یک انسان سالم بین ۶۲ تا ۶۸ هرتز فرکانس دارد. بدن بیماران مبتلا به سرطان را که در مراحل آخر بیماری بودند با اندازه ۲۴ هرتز به دست آورد.

فرکانس بدن بیماران مبتلا به باکتری کاندیدای دستگاه گوارش عدد ۵۰ هرتز را نشان می داد. افراد مبتلا به ویروس Epstein-Barr هم بدن شان فرکانسی بین ۵۰ تا ۵۲ هرتز داشت.

سال ها است علم ثابت کرده است انرژی از حالتی به حالتی دیگر در می آید و از بین نمی رود.

فیزیک کوانتوم هم ثابت کرده است اگر دو ماده با فرکانس متفاوت در کنار یک دیگر قرار گیرند ماده ای که دارای فرکانس بیشتر است بر ماده ای که فرکانس کمتر دارد تاثیر گذاشته فرکانس آن را بیشتر می کند.

رسانه ها می توانند بر قلب و مغز ما تاثیر بگذارند تحقیق کنید

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا