جواب مطالعات ششم

ده شغل که با دریا سر و کار دارد را نام ببرید مطالعات ششم صفحه 93

ده شغل که با دریا سر و کار دارد را نام ببرید مطالعات ششم صفحه 93

پاسخ فعالیت:

ماهیگیری, قایق رانی, کشتی سازی, ملوانی, کنسروسازی, غواصی, کار در سکوهای نقتی, کار در سازمان شیلات, آموزش شنا, کار در سازمان بنادر و کشتیرانی, بارگیری و باراندازی کالاهای کشتی ها, انبارداری در بنادر.

مطلب مرتبط:

یکی از مشاغل جذاب در استانبول و شهرهای نزدیک دریا در ترکیه کار در کشتی یا ملوانی است. در شهرهای نزدیک دریا، کار در کشتی‌های توریستی، کشتی‌های باربری، کشتی‌های مسافربری جز بیشترین تعداد مشاغل مورد درخواست است.

برای استخدام درکشتی در استانبول و اکثر مشاغل دریایی در پست های مختلف مانند ملوان، کمک‌ملوان، تکنسین ،مهندس مکانیک، خدمه و آشپز و… به مهارت‌ها و صلاحیت‌های خاصی نیاز است. همه‌ی افرادی که قصد دارند در کشتی کار کنند باید در هریک از موراد بالا دارای برگه ی صلاحیت که نشان دهنده توانایی و تسلط آنها به هر یک از شاخه های مذبور است باشند.

برای داشتن برگه صلاحیت نیاز به گذراندن دوره‌های حرفه‌ای در مراکز مورد تایید بوده و بدون گذراندن این دوره ها امکان کار در کشتی وجود ندارد.

شرایط سنی برای استخدام در کشتی برای ترکیه از 16 سال الی 60 سال بوده و حداقل تحصیلات برای استخدام در قسمت‌های مختلف کشتی تحصیلات دوره ی ابتدایی است. متقاضیان برای گرفتن مدارک مورد نیاز ملزم به شرکت در دوره ها و آزمون های مورد تأیید سازمان کشتیرانی ترکیه هستند. دوره های آمادگی برای کار در کشتی حداقل یک ماهه و حداکثر یک ساله هستند

حقوق کارمندان کشتی در ترکیه با توجه به پست و شغلی که دارند از 2500 لیر 15000لیر است.

شرکت‌های مختلف کشتیرانی در ترکیه عموماً در استخدام کارمندان کشتی شرط شهروند ترک بودن را لحاظ می کنند ولی اگر شما به صورت قانونی در ترکیه اقامت داشته باشید و از نظر حرفه ای و تخصصی دوره های لازم را گذرانده و مدارک معتبری را اخذ کرده باشید به صورت قراردادی امکان کار و استخدام شما در کشتی به صورت نیروی تخصصی وجود خواهد داشت .

در بسیاری از دانشگاه‌های ترکیه امکان تحصیل دریانوردی و ملوانی و رشته های زیر شاخه‌ی این بخش وجود دارد که با تحصیل در این رشته ها به راحتی امکان پیدا کردن شغل در این حوزه‌ها بعد از 4 سال تحصیل وجود خواهد داشت .

در ترکیه و خصوصاً در استانبول دوره‌های ملوانی و دریانوردی به صورت آزاد وجود دارد.

یک مدرسه تخصصی دریانوردی نیز در استانبول وجود دارد که با آزمون ورودی می توان در ر این مدرسه پذیرفته شده و مشغول به تحصیل شد.

ده شغل که با دریا سر و کار دارد را نام ببرید مطالعات ششم صفحه 93

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا