درس کار و فناوری

در زمان بستن کلگی شیر، شیر باید در حالت باز باشد. به نظر شما دلیل این کار چیست؟

پرسش کار و فناوری پایه نهم:

در زمان بستن کلگی شیر، شیر باید در حالت باز باشد. به نظر شما دلیل این کار چیست؟ جنس واشر آب بندی از چه ماده ای است؟ چرا؟

جواب پرسش :

*زیرا هنگام باز بودن شیر آب مغزی به بیرون پیچیده و طول مغزی زیاد است پس اگر کلگی شیر را روی آن قرار داده و با آچار بپیچیم چون طول زیاد می شود

در اثر پیچاندن واشر به انتهای شیر برخورد کرده و باعث خرابی آن می شود.پس هنگام بستن کلگی برای اینکه این اتفاق نیفتد باید پیچ شیر را به صورت بسته قرار دهیم تا واشر عقب برود و بعد اقدام به بستن سر شیر کنیم.

2– جنس واشر آب بندی از چه ماده ای است؟ چرا؟

جنس واشر معمولاً از لاستیک نرم ،محکم و قابل انعطاف است تا به خوبی شیر را  آب بندی کرده و جلوی چکه کردن را بگیرد و عمر طولانی نیز داشته باشد.

مطلب مرتبط :

واژه ترکیبی شیر آب و شیرآلات که امروزه بسیار در زبان فارسی کاربرد دارد، با توجه به پیدایش برخی واژه‌ها و عبارات در فرهنگ شفاهی تاریخچه آن بدرستی مشخص نیست، با این حال برخی اعتقاد دارند«شیر آب» به این علت شیر گفته می شود که در گذشته، بر سر لوله آب برخی چشمه ها، مجسمه‌ی کوچکی از سر شیر بوده است. بعدها به جای شیر آب، در محاورات روزمره کلمه «شیر» را به تنهایی استفاده می کنیم.

البته استفاده از کله شیر به عنوان خروجی آب، بیشتر در کشورهای اروپایی کاربرد داشته است و بیشتر مردم ایران از آب انبارها، چشمه های روباز بهره می برده اند.

در شهر تهران تنها سه قنات وجود داشت که آن هم متعلق به سه ارباب تهرانی بود. یکی از این قنات‌ها که به سرچشمه معروف بوده است، متعلق به اربابی بود که بچه‌دار نمی‌شد. این فرد نذر کرد. اگر صاحب فرزندی شود، برای تهرانی‌ها آب لوله‌کشی فراهم کند. پس از مدتی او صاحب فرزند شد و برای ادای نذرش مهندسانی از کشور اتریش برای لوله کشی آب استخدام کرد.

تحقیق درباره جنس واشر آب بندی از چه ماده ای است

تحقیق درباره در زمان بستن کلگی شیر، شیر باید در حالت باز باشد

نظر شما در مورد این مطلب چه بود نظر بزارید ممنونم

این مطلب اختصاصی بوده و کپی برداری در سایت یا کانال تلگرام شما بدون ذکر منبع و ادرس سایت حرام است و پیگرد قانونی دارد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا