انشا ازاد

جواب سوال در محیط مدرسه تحمل افکار دیگران ،احترام به افکار دیگران

جواب سوال در محیط مدرسه تحمل افکار دیگران ،احترام به افکار دیگران واخلاقو ادب را چگونه تمرین کنیم!

این سوال را که رئیس جمهور محترم در روز اول مهر برای دانش اموزان سراسر ایران مطرح کردند اینگونه می توان پاسخ داد:

زمانی که فردمقابل نظر و افکاری خلاف عقیده ی و تفکر ما داشت می توانیم علت و توجیه ی عقیده ی ان را با صبر و تحمل گوش دهیم و اگر به نظر خودمان حرف درستی می زنند نظریه ی انها را قبول کنیم و یا اینکه اگر نظریه ی ان را قبول نداشتیم سعی کنیم با مذاکره و گفتگوی منطقی ان را متقاعد کنیم ان را از اشتباه خود باز داریم.

و اگر در محیط مدرسه عصبانی و خشمگین شدیم سعی کنیم که قبل از حرف زدن به این فکر کنیم که با گفتن این حرف ایا دوستی ما همچنان باقی می ماند؟و یا در چه حددوست ما ناراحت می شود!در این مواقع می توانیم تا 10 ثانیه بشماریم تا تمرکز لازم را برای بهتر سخن گفتن بازیابیم.یا به روزهای خوبی را که با هم گذارندیم فکر کنیم و با خود بگوییم که همیشه دوستمان با ما خوب بوده است و اشکالی ندارداینبار برخلاف نظر ما برخورد کرده است.

در نهایت اخلاق و ادب که یکی از مهم ترین قسمت ها است که ادم بااخلاق و باادب همیشه مورد احترام و مورد لطف قرار می گیرد و بقیه  ان را دوست دارند و می تان از کوکی  با نزدن حرف های نادرست  زننده تمرین کرد و با احترام گذاشتن به بزرگتر ها و اینکه قبل از حرف زدن ،فکر کردن و سبک سنگین کردن گفته هایمان تمرین کنیم تا همیشه ادب و اخلاق را جزء یکی از کارهای مهم و روزمره ی خود قرار دهیم تا این رفتار همیشگی شود و ملکه ی ذن باقی بماند. و روز به روز جامعه ایی بهتر از روز قبل داشته باشیم

نظر شما در مورد این مطلب چه بود ؟ نظر بزارید

این مطلب اختصاصی بوده و کپی برداری در سایت شما بدون ادرس و منبع پیگرد قانونی دارد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا