جواب تمرین های علومعلوم پایه نهم

تحقیق روی قوطی کنسرو مواد غذایی نوشته شده است قبل از مصرف به مدت 20 دقیقه آن را بجوشانید

جمع آوری اطلاعات روی قوطی کنسرو مواد غذایی نوشته شده است قبل از مصرف به مدت 20 دقیقه آن را بجوشانید

روی قوطی کنسرو مواد غذایی نوشته شده است قبل از مصرف به مدت 20 دقیقه آن را بجوشانید. با مراجعه به منابع معتبر، علت آن را پیدا کنید؟

تحقیق روی قوطی کنسرو مواد غذایی نوشته شده است  قبل از مصرف به مدت 20 دقیقه آن را بجوشانید

وجود سموم خطرناک:

در شرایط خاصی برخی از سموم خطرناک در غذا تولید می‌شود که بسیار کشنده است. مثلا میکروبی هست که اگر غذا کمی ترش نباشد مثل ماهی، مرغ، گوشت، برخی از سبزیجات و کلا مواد غذایی که هیچ گونه ترشی ندارند (میوه‌ها اکثرا ترشی دارند) در شرایطی که هوا و یا اکسیژن وجود نداشته باشد، مثل داخل قوطی‌های کنسرو، داخل سوسیس و کالباس و… زیاد شده و سمی تولید می‌کنند که مقدار بسیار کم آن انسان‌های زیادی را می‌کشد. بد نیست بدانید برای مواد غذایی مثل سوسیس و کالباس مجبور می‌شوند جهت جلوگیری از  رشد این نوع میکروب‌ها نگهدارنده بزنند.ضمنا اگر روی برخی قوطی‌های كنسروی مواد غذایی مثل تن ماهی می‌نویسند قبل از مصرف 20 دقیقه در آب حرارت دهید، به این دلیل است که شاید عمل کنسرو کردن کامل انجام نشده باشد و این میکروب‌ها در کنسرو رشد کرده و سم تولید کرده باشند. سم این نوع میکروب‌ها در دمای جوش آب تجزیه می‌شود و خطر سمی بودن از بین می‌رود.

 طریقه مصرف از کنسرو ها:

برای استفاده این نوع کنسروها، آنها را باز کرده و محتوی آن را در قابلمه بجوشانید و مصرف کنید. در ضمن توجه داشته باشید که قوطی آنها را هم در سطل آشغال بیندازید که جایی را آلوده نکند. اگر قوطی‌های کنسروی را باز نکرده، حرارت می‌دهید باید دقت کنید که آب اطراف قوطی تمام نشود و قوطی نترکد، اما ترجیحا بهتر است همیشه محتوی کنسروها را در ظرفی خالی کرده و آن را بجوشانید. البته توصیه این است كه تا آنجا كه می‌شود از مصرف غذاهای كنسروی خودداری كرده و سعی كنید همیشه غذاهای تازه بخورید.

اطاعات جمع اوری کنید علوم در مورد روی قوطی کنسرو مواد غذایی نوشته شده است قبل از مصرف به مدت 20 دقیقه آن را بجوشانید

تحقیق با موضوع روی قوطی کنسرو مواد غذایی نوشته شده است قبل از مصرف به مدت 20 دقیقه آن را بجوشانید

نظر شما در مورد این مطلب چه بود نظر بزارید ممنونم

این مطلب اختصاصی بوده و کپی برداری در سایت یا کانال تلگرام شما بدون ذکر منبع و ادرس سایت حرام است و پیگرد قانونی دارد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا