جواب مطالعات هشتم

تحقیق درباره کشور فلسطین در ساحل کدام دریا است همسایه کدام کشور است

تحقیق درباره کشور فلسطین در ساحل کدام دریا است همسایه کدام کشور است

کشور فلسطین در ساحل کدام دریا قرار دارد

کدام کشورها همسایه فلسطین  هستند

نوار غزه کدام بخش فلسطین است

پاسخ فعالیت :

فلسطین بخشی از کشور شام است و در جنوب باختری آن قرار دارد. فلسطین، در باختر قاره آسیا، در ساحل خاوری دریای مدیترانه و در تقاطع سه قاره بزرگ آسیا، اروپا و آفریقا واقع است. این موقعیت، اهمیت فراوانی بدان بخشیده است .

تهران- الکوثر: فلسطین در شمال خط استوا میان عرض 30/29 درجه و 15/33 درجه شمالی و میان طول 15/34 درجه و 40/35 درجه خاوری قرار دارد. بدین ترتیب ، فلسطین در شمال اقلیم صحرایی و در جنوب اقلیم دریای مدیترانه به معنای اقلیمی معروف آن، قرار دارد. همچنین درازای ساحل آن با دریای مدیترانه از شمال به جنوب، حدود 222 کیلومتر است .

فلسطین میان لبنان، سوریه و اردن قرار دارد که در شمال وخاور آن واقعند. در جنوب ، به شبه جزیره سینا و خلیج عقبه محدوداست. فلسطین نسبت به دیگر سرزمینهای عربی که از اقیانوس اطلس در غرب تا خلیج در شرق گسترده است – در موقعیت وسطی قرار دارد که نقطه تماس بخش آسیایی  به بخش آفریقایی آن است. فلسطین محل تقاطع دو قاره آسیا و آفریقا و نیز نسبت به اروپا از مرکزیت میانی برخوردار است .

همسایه های فلسطین

سوریه
لبنان

نوار غزه یا باریکه غزه ناحیه‌ای است نوار گونه که در کنار دریای مدیترانه و در منطقه خاورمیانه قراردارد. سرزمین فلسطین شامل دو منطقه جدا از هم به نام‌های کرانه باختری رود اردن و منطقه غزه است. کرانه باختری در شرق فلسطین و غزه در جنوب غربی آن است.

نوار غزه از جنوب غربی با مصر و از شمال و شرق با اسرائیل هم‌مرز است. منطقه نوار غزه ۴۱ کیلومتر طول و در بخش‌هایی از ۶ تا ۱۲ کیلومتر عرض دارد. نوار غزه به مساحت ۳۶۰ کیلومتر مربع در جنوب فلسطین قرار دارد. نوار غزه نامش را از شهر غزه که بزرگ‌ترین شهر در منطقه نوار غزه‌است، می‌گیرد.

در سال ۲۰۱۴ بیش از ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند و تماماً فلسطینی هستند. ۹۹ درصد جمعیت غزه، مسلمان و بقیه فلسطینی‌های مسیحی هستند. از نظر تراکم جمعیت این ناحیه پس از سنگاپور و هنگ کنگ بیشترین تراکم را دارد.

تحقیق درباره کشور فلسطین در ساحل کدام دریا است همسایه کدام کشور است

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا