اقتصاد پایه دهم

تحقیق درباره چند بورس معروف دنیا را نام ببرید-اقتصاد پایه دهم

چند بورس معروف دنیا را نام ببرید

کتاب اقتصاد پایه دهم فعالیت 1 با موضوع چند بورس معروف دنیا را نام ببرید

_ بورس نیویورک

بزرگترین و با اعتبارترین بورس دنیا بورس نیویورک می باشد  بصورتی که ارزش بازار شرکتهای موجود در بورس نیویورک برابر 18 تریلیون دلار می باشد . ورود به لیست  شرکتهای پذیرفته شده در بورس نیویورک  منتهای آرزوی بسیاری از شرکتهاست همانند ورود به لیگ برتر فوتبال هر کشور که منتهای آرزوی باشگاههای فوتبال است

_ بورس نزدک

نزدک  یک بازار بورس سهام در آمریکا است

این بازار بزرگ‌ترین بازار معاملهٔ الکترونیک سهام در آمریکا است که با حضور بیش از ۳۲۰۰ شرکت در آن، بیشترین مقدار معاملهٔ سهام را نسبت به هر بازار بورس دیگری در جهان دارد.

_ بورس لندن

بورس لندن یا LSE یک بازار بورس اوراق بهادار واقع در شهر لندن، پایتخت پادشاهی متحده! است. این بورس در ۱۸۰۱ تأسیس شده و با فهرست‌هایی بُرون‌کشوری مانند شرکت‌های بریتانیایی، یکی از بزرگ‌ترین بورس‌های جهان به شمار می‌رود. بورس لندن بخشی از گروه بورس لندن است.

_ بورس تهران

 بورس تهران این روزها جانانه در مقابل تاثیرات جهانی بحران مالی ایستادگی می کند و در مقایسه با اوضاع نابسامان بسیاری از بورس های جهان اوضاعش بدنیست. تلاش های همه جانبه برای خصوصی سازی هرچند به سمت شبه دولتی شدن پیش می رود اما بازار را نجات داده است.

_ بورس  استرالیا

این بورس در سال 1871 تاسیس شد و مقر آن نیز در شهر زیبای سیدنی قراردارد.بورس استرالیا در اختصارasx  نامیده می شود و روزانه در حدود 500 هزار معامله درآن انجام می شود.

تحقیق پایه دهم درباره چند بورس معروف دنیا

تحقیق اقتصاد درباره چند بورس معروف دنیا

نظر شما در مورد این مطلب چه بود نظر بزارید ممنونم

این مطلب اختصاصی بوده و کپی برداری در سایت یا کانال تلگرام شما بدون ذکر منبع و ادرس سایت حرام است و پیگرد قانونی دارد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا