جواب تمرین های علومعلوم پایه هشتم

تحقیق درباره نقش هریک از فعالیت های غیرارادی مانند پلک زدن، عطسه، سرفه

جمع آوری اطلاعات نقش هریک از فعالیت های غیرارادی مانند پلک زدن، عطسه، سرفه

تحقیق درباره نقش هریک از فعالیت های غیرارادی مانند پلک زدن، عطسه، سرفه

با مراجعه به اینترنت و منابع معتبر درباره نقش هریک از فعالیت های غیرارادی مانند پلک زدن، عطسه، سرفه و… اطلاعاتی جمع آوری و نتیجه را به کلاس گزارش کنید؟

خنده:
 وقتي يک جوک مي شنويد و يا دچار يک حس بامزه مي شويد، ناگهان اين تمايل در شما ايجاد مي شود که بارها و بارها با تغيير حالت ماهيچه ها شروع به فرياد زدن کنيد. خنده حقيقتا مکانيسم عجيبي دارد. روان شناسان معتقدند اين واکنش رفتاري نوعي سيگنال به ديگران از طريق انتشار احساسات مثبت، کاهش استرس و کمک به انسجام گروهي است. بنا به همين دلايل برخي حيوانات نيز در حين انجام بازي هاي جمعي، لبخند مي زنند و مي خندند.
پلک زدن:
 اين عجيب نيست که پلک مي زنيم. اين فرآيند که يک دهم ثانيه به طول مي انجامد، ذرات گرد و غبار را پاک و مايعات روغني را روي کره چشم منتشر مي کند. اما چيزي که عجيب است آن است که ما متوجه نمي شويم که هر ۲تا۱۰ثانيه دنيا در تاريکي فرو مي رود. دانشمندان دريافته اند که مغز انسان نوعي توانايي براي ناديده گرفتن خاموشي هاي موقت و لحظه اي دارد.
در واقع عمل پلک زدن موجب توقف فعاليت در چندين ناحيه از مغز مي شود که مسئول رديابي تغييرات محيطي هستند و بدين شکل است که شما جهان اطراف خود را به طور مستمر و بي وقفه مشاهده مي کنيد.
خميازه :
 براي برخي کافي است که تنها درباره خميازه مطلبي بخوانند تا شروع به خميازه کشيدن بکنند. برخي محققان معتقدند خميازه مانند خنده نوعي وسيله براي برقراري ارتباط و کمک به سازمان دهي رفتار گروهي است. خميازه با سرايت از يک فرد به ديگري در واقع نوعي اطلاعات را منتقل مي کند به اين معني که «من خسته ام» يا «اين برنامه کسل کننده است».

گريه:
 چقدر عجيب است که غم و اندوه موجب ريختن آب از چشم هايمان مي شود. در بين تمامي موجودات تنها ما انسان ها هستيم که به دليل احساساتمان اشک مي ريزيم. به گفته محققان، علت اين رفتار علاوه بر ابراز احساس همدردي با اطرافيان، خارج کردن برخي مواد مضر از بدن است.
سکسکه:
سکسکه اسپاسم غيرارادي ديافراگم است که غشاي ماهيچه اي در قفسه سينه است که در فرآيند تنفس نقش بسيار مهمي ايفا مي کند حال اگر اين ماهيچه در اثر وجود غذاي زياد درون معده و يا برعکس گرسنگي تحريک شود، يک دوره سکسکه اتفاق مي افتد. سکسکه با وجود آن که آزاردهنده است، براي بدن هيچ فايده اي ندارد.

مطالب پیشنهادی :  تحقیق در مورد بارور کردن ابرها و تشکیل باران مصنوعی علوم پایه هفتم

تحقیق با موضوع نقش هریک از فعالیت های غیرارادی مانند پلک زدن، عطسه، سرفه

اطلاعات جمع اوری کنید علوم هشتم در مورد نقش هریک از فعالیت های غیرارادی مانند پلک زدن، عطسه، سرفه

نظر شما در مورد این مطلب چه بود نظر بزارید ممنونم

این مطلب اختصاصی بوده و کپی برداری در سایت یا کانال تلگرام شما بدون ذکر منبع و ادرس سایت حرام است و پیگرد قانونی دارد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. سلام دوست عزیز
    مطلب عالی بود ولی بهتر میشه اگه عطسه و سرفه رو هم بهش اضافه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا