جواب تمرین های علومعلوم پایه نهم

تحقیق درباره تفاوت سیاره و ستاره ها علوم پایه نهم

جمع آوری اطلاعات درباره تفاوت سیاره و ستاره

درباره تفاوت سیاره و ستاره اطلاعاتی را جمع آوری کنید و در کلاس ارائه نمایید؟

یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای تشخیص تفاوت ستاره و سیاره این است

  • ستاره‌ها چشمک زده و کم‌نور و پرنور می‌شوند.
  • سیارات چشمک نمی‌زنند. روشنایی و شکل کلی ظاهری‌شان در آسمان شب ثابت باقی می‌ماند.
  • اگر از درون تلسکوپ به سیارات نگاه کنید، به نظر می‌رسد که سیارات در ناحیه لبه‌ها مقداری تکان می‌خورند.
  • هر جرمی که چشمک بزند یا نورش لرزان باشد به‌احتمال‌زیاد یک ستاره است. هرچند ممکن است این جرم یک هواپیما یا ماهواره باشد، اگر که به‌سرعت در پس‌زمینه ستارگان درحرکت باشد.
  • سیارات در شرق آسمان طلوع کرده و در غرب آن غروب می‌کنند. آنها در این حرکت از الگوی مشابهی با خورشید و ماه پیروی می‌کنند.
  • ستاره‌ها در آسمان شب حرکت می‌کنند، اما آنها طلوع و غروبی مشابه سیارات ندارند. در عوض در مدارهایی دایره‌ای حول ستاره قطبی در چرخش‌اند.
  • اگر جرم شما به نظر می‌رسد کی طی شب‌های متمادی، در مسیری تقریبا مستقیم در آسمان حرکت می‌کند، به‌احتمال‌زیاد یک سیاره است.

+ستارگان توده های گازی متراکمی هستند که با نیروی گرانش خودشان نگهداری می شوند. دمای بسیار بالای ستاره ها سبب می گردد که مواد نتوانند به صورت جامد و مایع باشند و ازطرفی دیگر فشار زیاد درون آن ها نیز باعث افزایش چگالی ستارگان می شود

+سارات تحت تاثیر نیروی گرانش ستاره ها قرار داشته و به دلیل بازتاب نور ستارگان مرئی به نظر می رسند. ممکن است سیاره ها به صورت توده های گازی و یا خاکی باشند.

+ستارگان دارای حیات و مرگ می باشند و از خود انرژی تولید می کنند و زمانی که سوختشان به اتمام برسد به یک ستاره ی مرده و خاموش تبدیل می شوند اما سیارات چنین نیستند و وجود آن ها به ستاره ها بستگی دارد و با خاموش شدن ستاره ها، سیارات نیز دیگر از خود نوری ندارند.

مطالب پیشنهادی :  تحقیق درباره انواع ماهی های خاویاری و طرز تهیه آن

+ستاره ها در آسمان چشمک می زنند ولی سیارات نور پایدار تری دارند که دلیل آن نیز بسیار ساده می باشد، زیرا سیارات فاصله ی کمتری دارند و نورشان پایدار به نظر می رسد و بر خلاف ستاره ها نور بیشتر و پایدارتری دارند.

+سیارات با تلسکوپ همانند قرص های نورانی و کوچک دیده می شوند که اگر تلسکوپ قوی تر و قطر دهانه ی بیشتری داشته باشد، بزرگتر و دقیق تر مشاهده می شوند ولی سیارات در صورتی که تلسکوپ نیز قوی تر باشد، باز هم به صورت نقطه های نورانی مشاهده می گردند.

تحقیق در درباره تفاوت سیاره و ستاره  علوم نهم

اطلاعات جمع اوری کنید علوم در مورد درباره تفاوت سیاره و ستاره

نظر شما در مورد این مطلب چه بود نظر بزارید ممنونم

این مطلب اختصاصی بوده و کپی برداری  در سایت یا کانال تلگرام شما بدون ذکر منبع و ادرس سایت حرام است و پیگرد قانونی دارد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا