تحقیق دانش اموزی

تحقیق درباره آنژیو پلاستی

تحقیق درباره انژیو پلاستی

تحقیق درباره آنژیو پلاستی

معمولاً از آنژیوپلاستی برای کاهش درد سینه استفاده می شود. زنان ده برابر مردان بیشتر احتمال دارد پس از معالجه بمیرند. این تفاوت تنها اندکی به کهولت سن و وضعیت سلامت فرد بستگی داشت.

 در تحقیقی که در میشیگان انجام گرفت معلوم شد آنژیوپلاستی به مردان بیش از زنان کمک می کند. ۴ درصد زنان پس از عمل آنژیوپلاستی و ۱۴ درصد آنها پس از تزریق داروهای ضدانعقاد خون جان سپردند، در حالی که در مردان ۲ درصد پس از آنژیوپلاستی و ۴ درصد پس از درمان داروئی جان سپردند.

 چنانچه داروهای ضدانعقاد خون و یا ترومبولیتیکس به موقع تزریق شود، پیش از آنکه ماهیچه های قلب دچار کمبود اکسیژن شوند و بمیرند، می تواند لخته ها را حل کند.

 با انجام تزریق ساده ای در هر بیمارستانی این درمان انجام پذیر است. مع هذا این دارو با ایجاد خونریزی مغزی می تواند عامل سکته شود. پزشکان به همین خاطر غالباً در تجویز دارو دچار تردید و وسواس می شوند. تنها در یک چهارم قربانیان، این روش درمانی مناسب و خوب محسوب می شود.

 پزشکان در شیوه درمانی آنژیوپلاستی، لوله هائی را وارد سرخرگ های انسدادیافته می کنند. آنگاه بادکنک ها را باد می کنند تا راه باز شود و انسداد خاتمه یابد، در حالی که با اقدام به موقع این روش درمانی به وضوح مؤثر و سالم است، اکثر بیمارستان ها به آزمایشگاه، تیم های پزشکی، پرستار و تکنیسین های مورد نیاز مجهز نیستند.

  • برتری روش درمانی آنژیوپلاستی در حملات قلبی بر دیگر روش ها

 به عقیده پژوهشگران، توقف حملات قلبی به شیوه رفع انسداد سرخرگ ها با کمک بادکنک نجات بخش تر از شیوه تزریق داروهای ضدانعقاد خون است.

 به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از بوستون، نتایج حاصله از مطالعات این پژوهشگران جنجال برانگیز بوده است چرا که تا حدودی بر نوع و ارزش مراقبت های عادی در مواقع اورژانسی تأثیرگذار است. هر ساله ۵/۱ میلیون آمریکائی دچار سکته قلبی می شوند و از این تعداد یک سوم آنها جان می سپارند. روش درمانی داروهای ضدانعقاد خون مهم ترین روش معالجه این بیماری در آمریکا است.

 در حالی که داروهای ضدانعقادخون در همه جا در دسترس عموم قرار دارد، تکنیک بادکنک یا ”آنژیوپلاستی“ تنها در کمتر از ۲۰ درصد بیمارستان های آمریکا قابل اجراء است. تهیه و تدارک وسایل و ابزار مورد نیاز آنژیوپلاستی هزینه های هنگفتی دربرخواهد داشت.

 با کمک داروهائی که لخته های خون را حل می کنند، روش معالجه سکته های قلبی طی سال های اخیر تغییرات زیادی کرده است.

 لخته های خون در سرخرگ های قلب انسداد ایجاد می کنند و سبب بروز حمله قلبی می شوند.

 بسیاری از متخصصان شیوه درمانی آنژیوپلاستی را نپذیرفته اند، اما تحقیقات جدید احتمال تأثیر بیشتر این شیوه را بالا می برد. بزرگترین پژوهش به سرپرستی پزشکان بیمارستان ”ویلیام بمیونت“ در اوکلند انجام گرفته است.

 آنها دو روش درمانی فوق را با هم مقایسه کردند و دریافتند آنژیوپلاستی خطر مرگ را کاهش می دهد و بروز حملات قلبی جدید را به میزان نصف پائین می آورد.

 دکتر ”ویلیام اونیل“ نویسنده عالی رتبه این تحقیق می گوید: ”این مطالعات مجدداً بحث بر سر استفاده یا عدم استفاده از آنژیوپلاستی را به راه می اندازد“.

 در تحقیق کوچکتری که در هلند انجام گرفت، روش درمانی آنژیوپلاستی مؤثرتر و کاراتر تشخیص داده شد. اما در تحقیق سومی که در کلینیک ”مایو“ به عمل آمد کارآئی هر دو روش یکسان محسوب شد.

تحقیق درباره آنژیو پلاستی

منبع : سایت انشا باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا