جواب مطالعات هفتم

به نظر شما کدوم یک از عوامل تولید مهم تر است ؟ چرا

به نظر شما کدوم یک از عوامل تولید مهم تر است ؟ چرا

نیروی کار متعهد و وظیفه شناس – چون بدون وجود این افراد تولید محصولات با کیفیت و خوب ممکن نیست.

 نیروی انسانی ،زیرا چیزی تولید نمیشد و آدمیان نمی توانستند زنده بمانند.

عوامل تولید یا منابع در علم اقتصاد آنچه است که در فرایند تولید برای تولید خروجی – یعنی کالاها و خدمات تمام شده – به کار می‌رود. مقادیر ورودی‌های مختلف مورد استفاده تعیین‌کننده کمیت خروجی طبق یک رابطه تابع تولید است.

سه منبع یا عوامل تولید پایه وجود دارد: زمین، نیروی کار و سرمایه. تعداد عوامل تولید در شرایط مختلف با توجه به اهداف نظری، میزان اتکا بر شواهد، و مکتب اقتصادی متفاوت در نظر گرفته می‌شود. این عوامل اغلب کالاهای تولیدکننده‌ای نیز نامیده می‌شوند تا با کالاهای مصرفی متمایز شوند.

توليد يا فرآوري، از اصطلاحات علم اقتصاد، به معني تهيه کالا و خدمات مورد نياز با استفاده از منابع و امکانات موجود است. فعاليت توليدي سلسله اقداماتي است که براي تبديل منابع به کالاهاي مورد نياز صورت مي‌گيرد. از نظر اقتصاد توليد به مفهوم ساخت کالا يا ارائه خدمات مي‌باشد. خدماتي مانند خدمات ارائه شده بوسيله پزشکان، معلمان، تعمير کاران و …

نيز از نظر اقتصادي کالا به حساب مي‌آيند زيرا همه افراد فوق نيز هدفشان از ارائه خدمت ارضاي نيازهاي ديگ افراد مردم است.

از اين گذشته، آنان که در شبکه توزيع به کار اشتغال دارند مانند عمده فروشان و خرده فرو شان و کارکنان در واحدهايي که به حمل و نقل کالا يا مسافر مشغولند نيز بخشي از شبکه توليد به حساب مي‌آيند زيرا توليد کالا تا زماني که کالاها به دست مصرف کننده نرسد کامل نمي‌گردد.

مطالب پیشنهادی :  راه های مبادله پول را نام ببرید

توزیع یکی از اجزای آمیخته بازاریابی است که در ساده‌ترین حالت آن وظیفه انتقال محصول از محل تولید به محل خرید مشتری را بعهده دارد. بعبارت دیگر مهمترین وظیفه مدیریت توزیع این است که کالا را در زمان و مکان مناسب در دسترس مشتریان بالقوه قرار دهد.

به نظر شما کدوم یک از عوامل تولید مهم تر است ؟ چرا

منبع: سایت انشا باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا