هدیه های اسمانی ششم

اگر کسی خطایی کند شما چه می گویید؟

اگر کسی خطایی کند شما چه می گویید؟

اگر کسی خطایی کند شما چه می گویید؟

پاسخ :  با مهربانی به او تذکر می دهیمو به او می گویم که این خطا چه مشکل و ایرادی دارد و او را قانع می کنیم که دیگر این اشتباه را تکرار کنید

مطلب مرتبط:

چند روش تذکر دادن

تذکر دادن در خفی

تذکر دادن در خفی، به این معنی است که شما فرد خاطی را به یک جلسه دو نفره دعوت می کنید و بدون این که فرد دیگری در سازمان از این جلسه و موضوع آن مطلع شود، اشتباهات کارمند را به او گوش زد می کنید. این روش خوبی است، زیرا باعث می شود که به شأن و شخصیت کارمند در میان دیگران لطمه ای وارد نشود و در عین حال اشتباه خود را نیز تکرار نکند.

• تذکر دادن در میان جمع

اما گاهی اشتباهات کارکنان در سطح سازمانی است، مثلاً در انجام یک پروژه اشتباه بزرگی کرده اند و شما باید تذکر را به گونه ای به فرد اعلام کنید که دیگران نیز در جریان قرار بگیرند تا آن ها مرتکب این اشتباه نشوند، در این حالت در میان جمع تذکر می دهید.

• تذکر دادن به صورت مستقیم

 بسته به نوع اشتباهات، وسعت تاثیر آن ها بر روی سازمان، و میزان تاثیر آن ها بر روی دیگر کارکنان، می توانید تذکر خود را به صورت مستقیم به فرد خاطی بدهید.

• تذکر دادن به صورت غیرمستقیم

در صورتی که وسعت اشتباه کارمند خیلی زیاد نباشد، بهتر است ابتدا به صورت غیر مستقیم به وی تذکر دهید. در این روش به کارکنان دیگر می گویید که تذکر شما را به فرد خاطی ابلاغ کنند.

• تذکر کتبی

 همچنین گاهی اوقات مدیر ترجیح می دهد که تذکر را به صورت کتبی به اون اعلام کند تا شکل جدی تری داشته باشد و کارمند مورد نظر به سرعت به میزان جدی بودن اشتباهش پی ببرد.

اگر شما مدیر یک سازمان یا کمپانی هستید، هرگز در تذکر دادن درنگ نکنید، زیرا اگر شما تذکر امروز را به فردا محول کنید، انجام این کار برای شما سخت تر خواهد شد و دائماً به خود می گویید که این کار را انجام دهم یا خیر. بنابراین، در اولین فرصت تذکر دهید، و به یاد داشته باشید که در تذکر دادن نباید هیچ لطمه ای به شخصیت کارمند وارد شود و این تذکر باعث افول او در سازمان یا بد شدن چهره او در میان همکارانش شود. سعی کنید در هر تذکر دادنی، جملات مسالمت آمیزی را به زبان بیاورید تا تشنجی به پیکره سازمان وارد نشود.

اگر کسی خطایی کند شما چه می گویید؟

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا