جواب مطالعات هفتم

اگر خط نبود چه کمبود هایی در جوامع پدید می آمد صفحه 149 مطالعات هفتم

اگر خط نبود چه کمبود هایی در جوامع پدید می آمد صفحه 149 مطالعات هفتم

پاسخ فعالیت : 

برای اینکه حساب مالیات ها و دادو ستدها را نگه داری کنند از نوشتن استفاده کردند. با اختراع خط انسان توانست دانش خود را ثبت کند و از نابودی آن جلوگیری کند.

مطلب مشابه:

سومری‌ها نخستین کسانی بودند که خط را اختراع کردند. آنها حدود 6000 سال پیش در بین‌النهرین- منطقه‌ای بین رودهای دجله و فرات از عراق کنونی- زندگی می‌کردند. سومری‌ها نشانه‌های تصویری کوچکی را در خط‌شان به کار

می‌بردند و این علامت‌ها را روی صفحه‌های گلی حک می‌کردند، البته استفاده از نشانه‌های تصویری در آثار باستانی مصر و چین نیز دیده شده است. اما ابداع سومری‌ها بود که به پیدایش خط میخی منجر شد.

نوشته‌های بازمادنده از دوره سومریان را فقط خط شناسان بسیار ماهر می‌توانید بخوانند.

مطالعه تاریخ بدون امکان نوشتار کتبی آن غیرممکن می باشد زیرا که هیچ زمینه ای وجود نداشته تا شواهد فیزیکی را از گذشته باستان تفسیر نماید. اختراع خط و نوشتن باعث ثبت سوابق زندگی مردم و همچنین اولین گام ضروری در تاریخ کتبی یک فرهنگ یا تمدن می باشد.

یک مثال ساده در این خصوص این است دانشمندان در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم که تمدن مایاها را کشف کرده بودند، نمی توانستند علائم و نوشتارهای آن ها را خوانده، بنابراین اشتباهاتی در تفسیرهای آن ها انجام می دادند.

حروف الفبا پس از اختراع خط

نقش شاعر در حفظ افسانه های قهرمانانه به یک مهم در فرهنگ سراسر جهان باستان تبدیل شد. اسناد بین النهرینی شین لگی یونینی  که در سال های ۱۳۰۰ تا ۱۰۰۰ پیش از میلاد نوشته شده است به حفظ و انتقال داستان های حماسی مانند گیلگامش کمک کرده است. هومر متعلق به ۸۰۰ سال پیش از میلاد برای یونانیان و ویرجیل حدود ۷۰ تا ۱۹ پیش از میلاد برای رومیان نقش مشابهی داشته است. حماسه هندی ماهابهاراتا که در حدود ۴۰۰ سال پیش از میلاد نوشته شده به حفظ افسانه های شفاهی آن منطقه کمک کرده است

مطالب پیشنهادی :  کاکائو چیست و از کاکائو چه استفاده هایی میکنند تحقیق کنید

اگر خط نبود چه کمبود هایی در جوامع پدید می آمد صفحه 149 مطالعات هفتم

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا