انشا ازاد

انشا در مورد مشقت

انشاء در مورد مشقت

انشای ازاد-مشقت

مقدمه:مشقت یعنی سختی…سختی یعنی زیر فشار بودن…زیر فشار بودن یعنی اوج عظمت یک انسان..

 متن انشا: یک انسان می تواند یک پدر باشد ،می تواند در جامعه یک کارگرفیک معلم،یک دکتر،یک اتش نشان فیک پلیس ،یک سرپناه برای خانواده و جامعه باشد. اینها همگی یک ویژگی مشترک دارند اینها همگی زیر بار سختی ها می ایستند و کمر خم نمی کنند.اینها همگی سختی ها را به جان می خرند تا مبادا کسی یا چیزی به حریم انها یعنی خانواده و جامعه دست درازی کنند. همان هشت سال دفاع مقدس را می گویم که هشت سال تمام،همه ی مردم ایران از کودک تا پیر همه ی سختی ها را با صبر و شکیبایی تحمل کردند تا مبادا دشمن یک وجب از خاکشان را تصاحب کند.

مشقت و سختی یعنی دستان پینه بسته ی یک مردکه بادستانی لرزان و قامتی خمیده برای خانواده خود و فرزندان خود  در باد و باران و کولاک و برف ،در افتاب سوزان کار می کند تا نانی حلال بر سر سفره ببرد.تا مبادا جلوی خانواده ی خود شرمنده باشد.سختی یعنی اتش نشان و پلیسی که جانخود و فداکاری خود جان عزیزانمان را نجات می دهند تا لبخند دوباره بر لبهای ما نقش ببندد.

سختی یعنی مادری که پیر می شود تا ما جوان شویم،در هنگام مریضی پرستار مان می شود.درهنگام غم،غمخوارمان می شود.در هنگام سختی تکیه گاهمان می شود.درهنگام خوبی و خوشی بالی می شود برای پرواز در اوج شادی

نتیجه گیری:سختی یعنی من و تو،یعنی با همدیگر و پشت هم قدم برداریم تا جامعه ایی بسازیم تا همه ی جهان در حیرت و حسرت بمانند.

سختی ها در زندگی می ایند و می روند مهم این است که ما در سختی ها بزرگ می شویم و تجربه کسب می کنیم.همیشه یادمان باشد قدر همه ی ادمهایی را که برای ما همه ی سختی ها را تحمل می کنندتا ما راحت و اسوده باشیم بدانیم

نظر شما در مورد مشقت چه بود ؟ نظر بزارید

این انشا اختصاصی بوده و کپی برداری بدون ذکر ادرس و منبع پیگرد قانونی دارد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا