انشا ازاد

انشا در مورد ماه محرم

انشاء با موضوع آزاد در مورد ماه محرم

انشا درباره ماه محرم

مقدمه: فداکاری مردی بزرگ همراه با 72 تن از یارانش حماسه­ایی آفرید. حماسه ایی که جاودان شد و همیشه در خاطرات باقی می ماند و هر سال زبانزد می شود و اشک ها و آه ها کشیده می شود. برای این مظلومیت.

متن انشا:

باز محرم آمد. این بار با پاییز و مهر و حال و هوای شروع مدارس. شروعی که با آمدنش به دانش آموزان از روز اول مدرسه داستان محکومیت امام حسین و یارانش دیکته شد تا یاد دهد و الگو بگیرند. این دانش آموزان ایثار و از خود گذشتگی و فداکاری را... یاد بگیرند که هرگز زیر ظلم و حقارت دشمن نمانند و همیشه با ایستادگی در برابر سختی ها آن را شکست دهند حتی اگر به قیمت جان آن ها باشد ولی تا همیشه نام و یاد آن ها به عنوان یک اسطوره­ی همیشه پر افتخار ثبت شود و کمر خم نکند در برابر سختی ها…

ما هر ساله در محرم و صفر به همراه خانواده به مسجد می رویم و به رسم چند ساله با دسته های عزاداری همراه با طبل و مرثیه خوانی مراسم را برگزار می کنیم و سینه زنی و زنجیر زنی و اشک ها و شیون ها سر می دهیم برای مظلومیت آن ها برای طفل معصوم علی اصغر و علی اکبر که با سن بسیار کم خود  نیز به ما درس های بزرگی دادند. هر ساله تکرار می شود. غم ها و رنج ها و سختی هایی که کشیدن لب های تشنه، شکم گرسنه، دست های خالی، چشم های منتظر، قلبی که سرشار از ایمان به خدا و توکل به خدا بود که شاید یزید و دار و دسته اش به راه راست هدایت شوند و دست از شرک و کفر بردارند و به امید خدا روزی خواهد رسید که ظلم و شرک ریشه کن خواهد شد و صلح در سراسر جهان گسترده خواهد شد.

نتیجه گیری: هرگز در برابر سختی ها کوتاه نیاییم و همچون گذشتگانمان با صبر و شکیبایی پیروزی را از آن خود کنیم.

مطالب پیشنهادی :  انشاء من که آنچه داشتم اول ره گذاشتم حال برای چون تویی اگر لایقم بگو

نظر شما در مورد این انشا چی بود  ؟ نظر بزارید

این انشا اختصاصی بوده و کپی کردن در سایت های دیگر پیگرد قانونی دارد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا