انشا پایه نهمانشا فیل و فنجان

انشا در مورد فیل و فنجان

پایه ی نهم-درس اول-صفحه ی 21-فیل و فنجان

انشا پایه نهم درس اول صفحه 21 با موضوع فیل و فنجان

انشاء درباره فیل و فنجان

مقدمه:خداوند همیشه ،همه  چیز را در دنیا متضاد و مکمل ساخته است مثل کوچک و بزرگ،لاغر و چاق،بلند و کوتاه،مثل فیل و فنجان.

تنه ی انشاء:فیل و فنجان یکی از ضرب المثل ها یا اصطلاح های قدیمی است که مردم بکار می برند و قاعدتآ زمانی که دوتاچیز متضاد را می دیدند می گفتند اینها مانند فیل و فنجان می مانند.فیل که بسیار بزرگ است و فنجان بسیار کوچک است در مقابل یکدیگر اختلاف انها بسیار  به چشم می اید.

یکی از  ماجراهای جالبی که چن وقت پیش شنیده ام این بود که هندی ها به علت اب و هوا و و اقلیم خاص خود،فیل  یکی از حیوانات رایج در ان است و مردم بافیل ،وسایل سنگین خود را جابجا می کنند و زمانی که بخواهند فیل را جابجا کنند همراه فیل مرغ فنجان مانندی(بسیار کوچک)قرار می دهند و فیل به علت ذات خوبش جابجا نمی شود تا مبادا به مرغ اسیبی برساند.

دوتااز دوستانم که با همدیگر بسیار صمیمی بودند اما یکی از انها بسیار صمیمی بودند بسیار چاق و قدد بلند بود و دیگری بسیار لاغر و قدکوتاه بود که همه ی معلم ها انهارا که با همدیگر می دیدند میگفتند اینها مانند فیل و فنجانند.

نتیجه گیری:این تضادها و اختلاف ها هستند که دنیا را زیباتر می کند و یکی را برتر نسبت به دیگری می کند .زیرا که اگر همه در یک سطح و یک قدرت و یک شکل ظاهر بودند دنیا یکنواخت می شد و هیچ جذابیتی نداشت.

نظر شما در مورد این انشا چه هست ؟ نظر بزارید

این انشا اختصاصی بوده و کپی برداری انشا در سایت شما بدون ذکر منبع و لینگ سایت پیگرد قانونی دارد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

8 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا