انشا ازاد

انشا در مورد وسط حرف دیگران پریدن

انشا در مورد وسط حرف دیگران پریدن

مقدمه: از همان کودکی به ما آداب و معاشرت درست آموزش داده می شود و این وظیفه ی سنگین به عهده پدر و مادر و معلمان قرار دارد تا کودک از همان سن کم با این مسائل آشنا شود و در زندگی آموخته های خود را انجام دهد.

تنه انشاء: هر کسی در زندگی ملاک و آدابی را پیروی می کند و این آداب از کودکی به ما آموخته می شود مثل محترمانه صحبت کردن با بزرگتران یا درست نشستن و یا درست غذا خوردن و موضوع اصلی ما وسط حرف دیگران نپریدن. زمانی که دوست ما و یا بزرگتران در حال صحبت هستند ما باید صبر کنیم تا کلام آن ها تمام شود بعد ما شروع به صحبت کنیم زیرا با پریدن میانه حرف آن ها ممکن است علاوه بر بی ادب تلقی شدن ما موجب فراموش کردن رشته ی کلام آن فرد شود و فرد مورد نظر اعتماد به نفس و متن مورد نظر خود او که در ذهن خود مرتب کرده بود از هم پاشیده شود و از ادامه ی صحبت خود عاجز شود و آن شخص از ما ناراحت و دل چرکین شود و یا امکان دارد به کلی موقعیت خود را از دست دهد، این موقعیت می تواند برای او چه از نظر معنوی حائز اهمیت باشد.

بنابراین ما این اصل مهم در آداب و معاشرت را همیشه باید رعایت کنیم و در میان کلام هیچ کس نپریم فرقی ندارد فرد موردنظر از ما بزرگتر باشد و یا کوچکتر و یا حتی دوست صمیمی ما باشد. مهم این است که ما آداب درست برخورد کردن و درست صحبت کردن را همیشه رعایت کنیم و آن را یکی از اصل های مهم در زندگی خود قرار دهیم.

نتیجه گیری: در میان کلام کسی نپریدن نوعی احترام به خود ما است و به وجهی دیگر نشان دهنده ی ادب خانوادگی و شخصیت ما است. بنابراین ما باید برای درست ظاهر شدن در جامعه همیشه در تلاش باشیم و درست ظاهر شویم.

انشاء در مورد وسط حرف دیگران پریدن

انشا آزاد در مورد وسط حرف دیگران پریدن

نظر شما در مورد این انشا چه بود نظر بزارید ممنونم

این انشا اختصاصی بوده و کپی برداری در سایت یا کانال بدون ذکر منبع و ادرس سایت حرام است و پیگرد قانونی دارد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا