انشا ازاد

انشا در مورد دهه فجر و 22 بهمن

انشاء درباره دهه فجر

انشا در مورد 22 بهمن

نزدیک به 40 سال است که ایران شاهنشاهی تبدیل شده است به ایران جمهوری اسلامی. در این روزها هنوزم که هنوز مردمان انقلاب برای فرزندان و نوه های خود گاهی با لبخندی آشنا و گاهی با اشکی نم گرفته گوشه ی چشم از روزهای انقلابشان سخن می گویند و خاطرات را ورق می زنند از سختی هایش و از مجروح شدن هایش و از جان دادن و شهیدشدن دوستانشان در آغوش شان و راهپیمایی در برف و باران و آفتاب سوزان سخن می گویند تا برای همه ی نسل های بعدشان این انقلاب بزرگ خاطرنشان شود. هنوز هم بعد از این همه سال مزار شهدای انقلاب تر و تازه است گویی که هر روز خدا برای آن ها اشک می ریزد و مادران و خواهران آن ها به گل های پر پر شده اشان نگاه می کنند و در اعماق وجود به آن ها افتخار می کنند. همه گفتند و همه می دانند که در این ایام امام آمد و خیابان ها گلریزان شد و عطر و بوی بهشتی  گرفت و در رگ و جان مردم شوق رسیدن به هدف و آرزوها زنده شد و با فریاد الله اکبر انقلاب پیروز شد. ایران برای همیشه سربلند و پرافتخار شد. می خواهم از شهدایی سخن بگویم که خیلی از آن ها هم سن و سال ما بودند. مدرسه می رفتند و عاشق خانواده ایشان بودند اما چه معجزه ایی است شوق رسیدن به هدف. آنقدر معجزه ی زیبایی است که انسان چشم می بندد به همه ی تعلقات دنیایی و گام بر می دارد در مسیر الهی تا که شاید خداوند در بهشت برین خود را بگشاید و آن ها را مورد عفو و بخشش خود قرار دهد تا با گام محکم خود در مسیر اسلامی موجب ترویج اسلام و حجاب چشم و گوش و دهان و زنان باشد. پیروزی انقلاب چیزی نیست که کسی از آن نداند و یا فراموش شود. بلکه همواره دیکته شده و ما نوشته ایم. همیشه جشن گرفته شده و ما شاد بوده ایم. روز22 بهمن تبدیل شد به روز پیروزی انقلاب و ما به عنوان فرزندان و نوه های انقلاب باید همیشه این روز را مقدس شماریم و با جان و دل از آن یاد کنیم.

نویسنده : حمیده خ

انشا درمورد 22 بهمن و هفته فجر

انشا با موضوع دهه فجر جدید

نظر شما در مورد این انشا چه بود نظر بزارید

این انشا اختصاصی بوده و کپی برداری در سایت یا کانال تلگرام شما بدون ذکر منبع و ادرس سایت حرام است

 انشا دوم
•22بهمن•
مقدمه:۲۲بهمن روزی است تکرارنشدنی،روزی شاه پابه فرار گذاشت ورژیم شاهنشاهی سقوط کرد.وامام خمینی(ره)رهبر مقام معظم رهبری پابه ایران گذاشت.این روز همه در غرق شادی بودند.وهمه ی مردم باشعار های مختلف پا به خیابان ها گذاشته بودند.پس انقلاب شکوهمند ایران اسلام پیروز گردید.

بند اول:توضیحی درباره وقایع ۲۲بهمن:در روز۲۲بهمن ۱۳۵۷،تاریخ نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) به نقطه عطف خود رسید.در۲۲بهمن سرانجام این مبارزات مردم مسلمان به بازگشت و پادشاهی ۲۵۰۰ساله وظلم واستبداد بیش از ۵۰ ساله رژیم پهلوی در ایران، ریشه کن شد و به درخواست الهی حکومت جمهوری اسلامی تاسیس گردید.

بند دوم:عوامل پیروزی در ۲۲بهمن:بعضی از عواملی که موجب شد که جمهوری اسلامی پیروز شود عبارتند از:۱-ایمان به خداوند متعال ۲-رهبری روحانی متقی وفقیه آگاه،امام خمینی (ره) ۳-اتحاد وهمبستگی همه اقشار ملت. ۴-استقامت وپایداری در راه خداوند،تحمل مشکلات و…. بر هیچ کس پوشیده نیست که جمع شدن این عوامل در ملتی موجب نزول تاییدات غیبی الهی گردیده وپیروزی آن ها بر دشمنان حتمی می شود.

بند سوم:۲۲بهمن و حیرت جهانیان:دردوران معاصر ،۲۲بهمن پیروزی انقلاب اسلامی در ایران،حادثه مهم و حیرت انگیزی برای جهانیان بود. این حادثه بزرگ قرن،از یک سو معادلات سیاسی استکباررا در ادامه سیاست سلطه وتقسیم استعماری جهان بر هم زد و از دیگر،یکی از استوار ترین رژیمهای وابسته را ریشه کن ساخت ودر کشور ایران ،بااهمیتی که ازنظر استراتژیکی واقتصادی برای قدرتهای بزرگ جهان داشت،تحول سیاسی مردمی وعظیم به وجود آورد ویک بار دیگر اسلام به عنوان قدرت تعیین کننده در جهان مطرح شد و چشم انداز وحدت جهان اسلام وایستادگی در برابر استعمار کهنه و نو، ایجاد قطب سیاسی جدید در جهان و فروریزی رژیمهای وابسته و تحمیلی را در سرزمینهای پر نعمت اسلامی،در برابر دیدگان مشتاق بیش از یک میلیارد مسلمان باز کرد وموجی از وحشت و اظطراب را در دلهای جهانخوران پدید اورد.
بند چهارم:در روز ۱۲بهمن ساعت ۹و۲۷دقیقه ۳۰ثانیه حضرت امام خمینی(ره)پس از ۱۵سال تبعید پای به خاک ایران گذاشتند.فرمانداری نظامی بر اثر فشار مردم،راهپیمایی وتظاهرات را برای ۳روز آزاد اعلام کرد. روز سرنوشت فرا رسید ودر ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ ،نظام پوسیده ستمشاهی فرو ریخت وریشه های فاسد دومان سیاه پهلوی از کشور اسلامی کنده شد. در۲۲بهمن تهران صحنه جنگ خونین مسلحانه بین مردم و سربازان طرفدار رژیم پهلوی گردیده است وسرانجام باتسلیم تمامی نیرو های نظامی،وپیروزی مردم مسلمان ایران رژیم ستمشاهی متلاشی شد.مبارزه ۱۵ساله ملت مسلمان ایران به رهبری امام خمینی(ره)به ثمر رسید.وانقلاب شکوهمند ایران پیروز گردید

مطالب پیشنهادی :  انشا به روش جانشین سازی پروانه پایه دهم

بند نتیجه:ما نتیجه میگیریم،در۲۲بهمن۱۳۵۷،انقلاب پیروز شد ونظام شاهنشاهی سقوط کرد وپابه فرار گذاشت ورهبر معظم رهبری پابه ایران گذاشت.ومردم در غرق شادی و خوشحالی باشعار های مختلف پیروزی خود رانشان میدادند. این دوره حادثه مهم و حیرت انگیزی برای جهانیان بود.در این تاریخ تهران صحنه جنگ مسلحانه بین مردم و طرفدار رژیم ستمشاهی گردیده بود.سرانجام این اتفاق ها همان پیروزی انقلاب است که بار دیگر به عنوان قدرت تعیین کننده در جهان مطرح شد.اما این پیروزی،عوامل هایی داشته است که از جمله آنها :ایمان به خداوند متعال واتحاد و همبستگی همه اقشار ملت است.

نویسنده : مهدی آقایاری

 انشا سوم

دوازده تا بیست و دو بهمن ۱۳۵۷ دهه فجر انقلاب اسلامی و روزهای سرنوشت ساز ملت به پاخاسته ایران است. بازگشت افتخارآمیز امام خمینی به ایران اسلامی و اعلام تشکیل دولت موقت با خود نتایج مثبتی از جمله پیوستن بسیاری از ارتشیان به انقلاب و بیعت نیروی هوایی با امام بزرگوار و شکست حکومت نظامی با حضور شکوهمند مردم در صحنه به فرمان امام خمینی، فتح مراکز مهمی همچون صدا و سیما و پادگانهای نظامی و سرانجام پیروزی انقلاب اسلامی را همراه داشت .

هر ساله در طول دهه فجر مراسم و یادبود های زیادی توسط طرفداران نظام جمهوری اسلامی ایران انجام می‌گیرد. همچنین در سازمان‌ها و ادارات دولتی اقدام به برگزاری سمینارها و همایش‌ها می‌شود. صدا و سیمای ایران نیز غالباً به پخش نماهنگ‌ ها و تصاویر مربوط به روزهای مبارزات و تظاهرات می‌پردازد. همچنین جشنواره فجر که بزرگترین جشنواره دولتی فیلم، تئاتر و موسیقی ایران است معمولاً در طول دهه فجر برگزار می‌شود.

در مدارس نیز دانش آموزان کلاس‌های درس را با نوارهای رنگی، پرچم و عکس های زیبا از روزهای انقلاب اسلامی تزئین می‌کنند.

در روز دوازده بهمن زنگ مدارس به مناسبت سالگرد ورود هواپیمای امام خمینی به ایران، در حدود ساعت نه و سی دقیقه نواخته می‌شود.

در این روز بزرگترین استقبال تاریخ در تهران برگزار شد، در حدود ساعت نه و سی دقیقه بامداد روز دوازدهم بهمن ماه هواپیمای حامل امام خمینی در میان تدابیر شدید امنیتی در فرودگاه مهرآباد برزمین نشست. امام خمینی در میان استقبال گسترده مردم تهران در ساعت یک بعد از ظهر وارد قطعه هفده که مدفن شهدای انقلاب بود، شد و سخنرانی خود را ایراد نمود.

در روز ۲۲ بهمن، آخرین روز از دهه فجر نیز که به عنوان تعطیل رسمی در تقویم رسمی ایران ثبت شده‌است، راهپیمایی ملت ایران در شهرهای مختلف ایران با شکوه هرچه تمام تر برگزار می‌شود.

نویسنده : امیر محمد امیری

انشا چهارم

 روز 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی است که امام خمینی (ره) از فرانسه راهی ایران می شود و با کمک مردم شاه را از ایران فراری می دهد.
این روز به یوم الله معروف است که حکومت سلطنتی پهلوی سرنگون شده و حکومت جمهوری اسلامی ایران بوجود امده است.
امام خمینی(ره)بدون هیچ تردیدی برای حفاظت از دین اسلام و خدمت به جامعه در برابر شاه ایستادگی کرد.
حکومت پهلوی امام خمینی (ره)را از زندان ازاد کرد و از 13 ابان سال 1342 نخست به کشور ترکیه و سپس به شهر نجف عراق تبعید نمود.
در سال 1356 فرزند امام خمینی (ره) حاج اقا مصطفی در نجف به طرز مرموزی به شهادت رسید نیمه های پاییز سال 1357 بود که بر خلاف همه پاییز هایی که کلاس های درس و دانشگاه هایی که برگزار می شود دانش اموزان و دانش جویان به فرمان امام خمینی اعتقاب کردند .
مردم به افتخار این روز سالیانه 22 بهمن را جشن گرفته و از خمینی (ره) یاد می کنند شعار مردم در این روز این است که:شاه فراری شد سوار گاری شد
پایان

مطالب پیشنهادی :  انشا در مورد 13 آبان روز دانش آموز

نویسنده : فاطمه اسدی

انشا پنجم :

و باز هم دهه فجر از راه رسید

با کوله باری از خاطره های تلخ و شیرین…

که به سختی می توانیم یاد اور

ان روز ها شویم.

اخر ما چگونه ان همه

ازار و اذیت، تحقیر ، درد،

و دوری از خانواده و فرزندان

کوچکشان، و شکنجه های طاقت

فرسایی که مهمان ان روزهای

انها بوده است را فراموش کنیم و

برای همیشه از یاد ببریم

که فقط به خاطر ازادی و امنیت و

ارامش زندگی حال الان ما است…

و این روز گرامیه (دهه فجر)

از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه سال

۱۳۵۷ گفته می شود.

که روز های سرنوشت سازی برای

ما ایرانیان رقم خورده است.

و در طی این چند روز رهبر

عزیزمان سید روح الله خمینی

بعد از ۱۵ سال تبعید و دوری

در ۱۲ بهمن به ایران بازگشت.

و شاه خائن در روز ۲۶ دی ماه سال

۱۳۵۷ از ایران فرار کرد.

و مردم در طول این ۱۰ روز به

خیابان ها هجوم اوردند.

و علیه حکومت شاه شعار های

بسیاری دادند از جمله: (شاه رفت)

که ورد زبان همگان شده بود.

و مردم در شب ۲۲ بهمن به دستور

خمینی حکومت نظامی شاه را از

بین بردند و برای همیشه منقرض
شد.

و در ساعت ۹:۵۰ دقیقه هنگامی که

خمینی به ایران بازگشت،

جمعیت عظیمی به استقبال او

رفتند که تقریبا به حدود ۳۳

کیلومتر رسیده بود.

و هواپیما او در فرودگاه مهر اباد

بر زمین نشست و پس از ورود به

ایران همراه مردم تهران حدود

ساعت ۱ بعد از ظهر عازم بهشت

زهرا شدند، به یاد بودی از شهدا

که در انجا به سخنرانی پرداخت.

و هر سال در چنین روزی ما جشن

هایی در مدارس و… برگزار
می کنیم.

و این روز مبارک را تعطیلی رسمی نامیده اند.

و نیز دهه فجر و ۲۲ بهمن برای ما

دانش اموزان نام اشنایی است

نویسنده : ستاره

 انشا ششم:

دهه فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه، روزهایی ماندگار و فراموش ناشدنی در تاریخ ملت بزرگ ماست، روزهای پیروزی انقلاب اسلامی است؛ انقلابی که رساترین فریاد تاریخ، یعنی امام امت، آن را رهبری کرد و به فرجام رساند و برای حفظ آن، با تمام وجود تلاش کرد.

انقلابی که مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشورای حسینی بود که در آن عده ای قلیل، با اعتقادی وسیع و راسخ، نیروهای کفر و باطل را شکست دادند و چشم قدرتمندان را خیره ساختند.

دهه فجر، فرصت بازنگری در ارزش ها و آرمان هاست؛ وقتی که امام آمد، ستم رفت، شاه رفت و پلیدی و تباهی و سیاهی رخت بربست.

وقتی که امام آمد، لاله ها سر از خاک برآوردند و فرشی برای گام های پرصلابت او شدند.

وقتی که امام آمد، آزادی به خانه ها برگشت، ما استقلال خویش را باز یافتیم و جمهوری اسلامی با دست مبارک او بنیاد نهاده شد.

مطالب پیشنهادی :  انشا در مورد عینک

نویسنده : امین

 انشا هفتم :

دهه فجر از ۱۲ بهمن ، روز ورود امام خمینی(ره) به ایران آغاز و تا روز ۲۲ بهمن، روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران به طول انجامید.امام روز۱۲بهمن سال ۱۳۵۷وارد ایران شد و بعد از ۱۵ سال دوری از وطن به کشور بازگشت و انقلاب مردم ایران را که از سال ۱۳۴۲ از خارج از کشور رهبری میکرد توانست از داخل کشور رهبری و راهنمایی کنند. امام بعدازورودبه کشور ابتدا بهشت زهرا رفتند ودر آنجا برای مردم و خانواده های شهدا سخنرانی کردند. مردم ایران با رهبری امام خمینی(ره) نظام شاهنشاهی را که ۲۵۰۰ سال بر ایران حکومت رده بود از میان برداشت ، شاه از ایران فرار کرد و مردم در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ انقلاب خود را به پیروزی رساندند. امروز ۳۹ سال از انقلاب ما میگذرد و انقلاب اسلامی ایران هنوز استوار پابرجاست
مثل یک کوه بلند
مثل یک سرو سرافراز….
ما هرچند امام خمینی رحمت الله را ندیده ایم اما همچنان به او محبت و علاقه داریم؛ هنوز هم که
بعد از گذشت ۳۹ سال از پیروزی انقلاب هر سال راهپیمایی ۲۲ بهمن پرشکوه تر از سال قبل برگزار میشود و ملت ایران یکصدا فریاد میکنند:

ایرانی بیدار است…از استبداد بیزار است

ما همان نسل جوانیم که ثابت کردیم
در ره عشق سزاوارتر از صد مردیم
هر زمان بوی خمینی به سافتد ما را
❤️دور سیدعلی خامنه ای میگردیم

و در آخر…..
انشاالله با مدد اُمِّ سادات زهرا سلام الله که ایام شهادتش با انقلاب اسلامی قرین گشته این انقلاب با رهبری فرزند آل طاها تا زمان ظهور پا برجا باشد تا رهبرمان سید علی با دستان مبارکش پرچم اسلام را به مهدی موعود تحویل دهند.

‌ تمام
نویسنده : علی شوقی 14 ساله

 انشا هشتم :

بِسمِ رَبِّ الزَّهرا

فجر یعنی طلوع صبح امید
فجر یعنی رهایی خورشید
فجر یعنی پگاه یعنی نور
فجر یعنی بهار یعنی شور
فجر یعنی رهایی از ظلمت
فجر یعنی شکوه یک ملت
فجر دست در دست هم نهادن هاست
فجر تن به ذلت ندادن هاست
فجر یعنی من و تو ما بودن
فجر یعنی ز غم رها بودن
فجر یعنی که ما هستیم
❤️ما همه پیرو علی هستیم❤️

پیش از پیروزی انقلاب اسلامی حکومت شاهنشاهی بر ایران حاکم بود.
رژیم شاه که وابسته به ابرقدرتها بود و دست نشانده آنان،هرچه آنان امر میکردند رژیم بی درنگ اطاعت میکرد.
ملت در ظلم و خفقان میزیست.ایران در ظلمت ظلم و بیداد استعمار و استکبار بود.رژیم هرکه را که اعتراض میکرد به ظلم به بند میکشید و از بین میبرد.ناگهان نوری در آسمان پدیدار شد،ابرها را کنار زد و پرتلألو درخشیدن گرفت.آری آن خورشید فروزان خمینی کبیر بود.آمد با ندای حق و لوای حق و آرمان ظلم ستیزی،آمد تا ایران را از لوث وجود ظلم و استکبار پاک سازد.آمد تا یکصدا با امت مسلمان ندای توحید سردهد.
همه برای امام بودند و امام برای همه و امت همراه امام برای خدا.
امام امت را رهبری کرد و امت بی هیچ واهمه ای از رژیم هرچه در توان داشت به کار بست؛از جان و مال و فرزندان و خانمان.هر روز سیل خروشان امت بود با فریاد آزادی خواهی جان در کف نهاده بود و برای بقای نهال انقلاب خون میداد و بالاخره این خونها به ثمر نشست و در روزی پرشکوه مانن 22 بهمن نهال انقلاب به بار نشست و خون جوانان وطن ثمر داد.

فجر پیروزی مبارک
این ستم سوزی مبارک

اسلام علیک یا سیدته نساء العالمین.
انشالله با مدد مادر پهلو شکستمون پرچم این انقلاب با دستان مبارک سید علی فرزند بی بی،به دست مهدی صاحب الزمان برسد.

ایام شهادت ریحانه النبی را تسلیت عرض میکنم.

اَنَا کَلبُ الزَّهرا

نویسنده : سعید شوقی

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا