انشا پایه دهمانشا پایه دهم شاخه فنی و کاردانش

انشا به روش سنجش و مقایسه کادر درمان با ابرهای سفید آسمان

انشا به روش سنجش و مقایسه کادر درمان با ابرهای سفید آسمان

انشا به روش سنجش و مقایسه کادر درمان با ابرهای سفید آسمان

ابر توده‌ای سفید و زیباست که با نظاره کردن آن نقش و نگارهای زیبایی در ذهن هر کس پدید می‌آید. 

 این توده‌های زیبا گاهی با غرش و گریه و گاهی نیز با آرامش با ما برخورد می‌کنند. غرش آن‌ها از روی دلسوزی و گریه‌هایشان از روی محبت و آرامششان از روی لطف است.

 هرچه که بیشتر با ابر آشنا می شوم شباهت آن را با سفیدپوشان زندگی‌مان بیشتر درک می‌کنم، کسانی که در این ایام باران مهربانی شان را بر سر جهانیان فرو می‌ریزند تا غبار آلودگی و بیماری را از سر آنان بزدایند و پاکی را به آن‌ها هدیه دهند.

  درست است که این روزها ماسک هایی که بر صورتشان هست باعث شده تا کسی دردشان را نبیند. اما باید دانست که درون این سفیدی‌ها غمی است که همچون لکه ای سیاه بر روی سفیدی قلب پاکشان  افتاده اما پاکی قلب آن‌ها نیز در دستان ماست در برخورد ما و دربرخورد اجتماع ماست.

   آنان خودشان درد را تحمل می‌کنند اما اجازه نمی‌دهند که بغض شان بشکند وای به روزی که قطره هایی از آنان جاری شود و باران بگیرد که شاید این اولین بارانی باشد که هیچ‌کس از آمدنش خشنود نخواهد بود.

 اگر سایه آن‌ها بر سر شهر نباشد هر لحظه ممکن است سیاهی غبار بیشتر و بیشتر در آسمان شهر رخ بنماید و سیاهی بر سپیدی چیره شود مبادا روزی برسد که طوفان سختی‌ها امان از آن‌ها ببرد و کاری کند تا سایه شان از سر ما دور شود.

  ابرها گاهی همچون مادرانی هستند که آسمان را در آغوش خود می‌گیرند و آن را تاب می‌دهند و برایش لالایی می‌خوانند تا شاید آرام بگیرد گاهی همچون پرستارانی 👩‍⚕هستند که شب و روز هشیارند و چشم برهم نمی‌گذارند تا در قبال مسئولیتی که دارند، کوتاهی نکنند.

مطالب پیشنهادی :  انشا پایه دهم سنجش و مقایسه کتاب و کتابخوانی با نخل خرما

گاهی آن‌قدر بیدار می‌مانند تا دیگر نایی برای سرپا ماندن ندارند .گاهی آن‌قدر فشار کار آن‌ها را خسته می‌کنند که حتی صحبت کردن نیز برایشان دشوار است.گاهی آنقدر از خانواده و بچه هایشان دورند که حتی دلتنگی هم در برابر انها سر خم میکندو…

  اما، اگر ما بیشتر قدرشان را بدانیم و آگاه باشیم که اگر نباشند محبتی هم نخواهد بود، زیبایی نخواهد ماند و حیاتی هم به وجود نخواهد آمد شاید مراعات حال آنهارا بکنیم و به سخنانی که در این ایام به ما میزنند گوش فرا دهیم.😷

  بیایید روپوش سفید آن‌ها را خون‌آلود نکنیم و پاکی و سفیدی روپوش آنان را ابدی و همیشگی سازیم.👩‍⚕👨‍⚕

نویسنده: آیناز چمایی نژاد

انشا به روش سنجش و مقایسه کادر درمان با ابرهای سفید آسمان

منبع: تلگرام

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا