انشا پایه یازدهم

انشا با موضوع سفرنامه سفر به مناطق عملیاتی جنوب

انشا با موضوع سفرنامه سفر به مناطق عملیاتی جنوب

سفر به مناطق عملیاتی جنوب با ویژگی سفرنامه

مقدمه :بعضی از سفرها در زندگی سیاحتی اند و گاهی زیارتی. اما این سفر جدای از این دو، هم هم سیاحتی اند و هم زیارتی. سفر به منطقه ی عملیات جنگی چگونه می شود که هم سیاحتی است و هم زیارتی.

تنه انشاء: جنگ حادثه ایی بزرگ در تاریخ بود که هشت سال را به خود اختصاص داد ودلاوران زیادی را در میان خود گنجاند و خون های زیادی را به رود کارون متصل کرد و خون جوانان را همچون رود کارون جاری ساخت. هرساله جوانان زیادی، هم سن و سال های ما برای عبرت و آموزش به این مناطق سفر می کنند تا هم دیداری داشته باشد از این منطقه ی مقدس و هم خاک مطهرش را که با خون پاک و بی ریای جوانان آن زمان که خیلی از آن ها هم سن و سال ما بودند زیارت کنند. سفری که از دل کوه و جنگل و بیابان گذر کردیم و ستاره های آسمان را درحال چشمک زدن دیدیم که به ما خوش آمد می گفتند. به شهر و دیار پرآرامش شلمچه که آرامشی وصف ناپذیر در  آن وجود داشت را به وجود ما تزریق کرد. بیابانی که در هر وجبش با خون شهیدان سرشته شده و به هر قسمت نگاه کنی گویی که فرشته ها روی سرت پرواز می کنند و فضای بوجود آمده سرشار است

از حس و حال بهشتی، اما هم چنان مین هایی که با آن جان انسان ها گرفته شده با سیم های محافظت شده و هم چنان تانک های جنگی و ماشین های مخروبه آن جا هستند گویی در آن مکان زمان به احترام شهیدان ایستاده و سر تعظیم فرودآورده است این سفر یک سفر زیارتی بود، زیارت از وجود شهیدان و خاک مطهرشان. این سفر سیاحتی بود و ما را به گذشته های نزدیک برد تا همیشه یادمان باشد چه انسان هایی رفتند تا ما بمانیم و با خیالی آسوده از سفرهایمان بگوییم و با ذهنی باز بنویسیم و زندگی کنیم.

نتیجه گیری: درس های زندگی همیشه که گفته نمی شوند! گاهی باید رفت تا دید و با تمام وجود آن را حس و لمس کرد.

انشا درمورد سفرنامه سفر به مناطق عملیاتی جنوب

انشا طنز در مورد سفرنامه سفر به مناطق عملیاتی جنوب

نظر شما در مورد این انشا چه بود نظر بزارید ممنونم

این انشا اختصاصی بوده و کپی برداری در سایت یا کانال تلگرام شما بدون ذکر منبع و ادرس سایت حرام است و پیگرد قانونی دراد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا