انشا ازاد

انشا ادبی پایه نهم با کلمات

انشا ادبی پایه نهم با کلمات

انشا ادبی پایه نهم با کلمات

پایه نهم متن ادبی پروردگار  باکلمات

 رزق ابشخور- همنشین-  در محضر استاد -فروغ -موهبت حیات- حقیقی- منجی- ابلیس- ستاره های نقره -فام بدعهد -بی انصاف- گلشن -جان- نیکوسیرت- تیغ- آتش- خیز پیروان- آب و گل خاک -پاک نیاکان

به نام خداوند منان که فروغ زمین از دیده اش و موهبت خلق از کرمش است. حیات حقیقی سر منزل اوست و لطف و التفات اش مستور در میان جزء به جزء نباتات و جامدات.

انشا ادبی پایه نهم با کلمات

خداوندی که خالق منجی عالم حضرت محمد که یکی از پرنورترین ستارهای نقره فام در آسمان هستی است و در مقابل ابلیس بدعهد بی انصاف که دو طریق را پیش روی بشریت نهاد. یکی راه راست که گلشن جان و نیکوسیرتان در آن مسیر و در دیگری راه چپ که تیغ آتش خیز را به جان می خرند. و در میان ظلمت و تاریکی محو می شوند.

ای پیروان آب و گل،ای کسانی که خاک پاک نیاکان،ریشه در سرشت و وجودتان دوانده است و شکرپروردگار به جا آورده و صبح و شب نامش را به زبان می آورید. بدانید و آگاه باشید همواره در راه راست قدم برمی دارید.

گاهی مانعی،تکه سنگی،لغزشی سد راهتان خواهد شد،اما غافل نشوید که آبشخورشفقت پروردگار شامل حالتان خواهد شد و کافیست به او توکل کرده و سختی ها را پشت سر بنهانید.

انشا ادبی پایه نهم با کلمات

اما در مقابل ای پیروان نیستی و همنشین سیاهی،منزلتان آتش و دوزخ خواهد بود. در آنجا هرچه فریاد زنید و شکوه و شکایت کنید صدایتان شنیده نخواهد شد و روز به روز در منجلاب و تاریکی غرق خواهید شد.

پس تا زمانی که فرصت باقیست آن را غنیمت شمرده و جزء به پاخاستگان به سوی درگاه پروردگار باشید تا با سری بالا و غروری غرق شده در چشمانتان در محضر استاد  عالم بشریت حاضر شوید.

مطالب پیشنهادی :  انشا متن ادبی پایه نهم چشم ها

انشا ادبی پایه نهم با کلمات

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا