انشا ازاد

انشای ازاد درباره شب یلدا با رعایت مراحل نوشتن

با رعایت مراحل نوشتن انشایی در مورد شب یلدا

انشا جدید و غیر تکراری درباره شب یلدا

مقدمه:مناسبات و سنت های قدیمی همیشه بهانه ایی برای شادی و دور هم بودن است تا اینگونه یادآور شویم هیچ چیزی با ارزش تر از کنار هم بودن و انسجام خانواده نیست.

تنه انشاء: درست در آخرین روزی که پاییز رخت می بندد و زمستان از لابه لای درختان عریان پدیدار می شود، شب یلدا نامیده می شود. در چنین روزی که طولانی ترین شب سال خطاب می شود، همیشه برایم سوال بود مگر چندساعت نسبت به سایر شب ها طولانی تر است که اینگونه می گویند؟ و وقتی که متوجه شدم که تنها یک دقیقه اختلاف وجود دارد، دهانم از تعجب بازماند، آنوقت که از مادرم پرسیدم، گفت: زمان با ارزش ترین چیزی است که هرگز به عقب باز نمی گردد، حتی یک دقیقه از آن هم با اهمیت است و برای یک دقیقه بیشتر در کنار هم بودن هم باید شاکر آن باشیم، زیرا خیلی از آدم ها در تمنای یک دقیقه در کنار هم بودند. در حسرت آن زندگی را وداع می گویند، شب یلدا نیز مانند سایر اعیاد دارای قوانین و اصول خاصی است که همگی دور همدیگر جمع می شوند و با هندوانه ی شیرین و انار یاقوتی و آجیل های از هم رنگ با کمی بگو و بخند و فال حافظ از خود پذیرایی می کنند. اصلا صفایش هم به همین است که برای خاطره سازی و ثبت خاطرات بهتر، بهانه ای پیدا کنیم و جشن بگیریم.

نتیجه گیری: برای شاد بودن باید در حفظ اعیادی که گذشتگان برایمان باقی گذاشته اند، تلاش کنیم و در حفظ و انتقال آن برای آیندگان آن را به دیگران و کوچک ترها بیاموزیم تا اینگونه نقشی هر چند کوچک برای بقای این عید باستانی داشته باشیم.

مطالب پیشنهادی :  انشای آزاد در مورد شب یلدا

انشا ازاد با مقدمه و تنه و نتیجه گیری و رعایت مراحل نوشتن با موضوع شب یلدا

نظر شما در مورد این مطلب چه بود نظر بزارید

این انشا اختصاصی بوده و کپی برداری در سایت یا کانال تلگرام شما بدون ذکر منبع و ادرس سایت حرام است و پیگر قانونی دارد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا