انشا ازاد

انشای آزاد در مورد شب یلدا

انشای آزاد در مورد شب یلدا

انشا درمورد شب یلدا

مقدمه:

بعضی از رسومات و آئین باستانی ما هم چنان باقی مانده اند و ما هر سال با تکرار آن ادای احترامی می گذاریم برای گذشتگانمان تا بدانند همیشه برای ما با ارزش و افتخار بوده اند و چیزی جز غرور و افتخار برای ما به یادگار نگذاشته اند.

تنه انشا:

شب یلدا که طولانی ترین شب سال است اما این طولانی بودن آن چند ساعت یا دقیقه یا ثانیه است! تنها یک دقیقه! یک دقیقه بیشتر با هم بودن. یک دقیقه بیشتر شب را لمس کردن و یک دقیقه بیشتر در کنار  عزیزانت ماندن. حتی این یک دقیقه بیشتر بودن در کنار یکدیگر را باید جشن گرفت و از آن لذت برد و تنها در کنار کسانی سپری کرد که به ما حس آرامش و حال خوب را تزریق می کنند. مگر ما انسان ها چقدر عمر می کنیم که در گوشه ایی تاریک دنیا بشینیم و زانوی غم بغل کنیم.

از قدیم هم گفته اند دنیا فقط دو روز است تا چشم باز کنی متوجه می شوی که به آخر زندگی رسیدی و باید رخت سفر ببندی و برای همیشه از این دنیا و آدم هایش خداحافظی کنی. بنابراین باید برای حتی چند لحظه بیشتر بودن در کنار عزیزانت را جشن بگیری و از آن لذت ببری زیرا فردا روزی می رسد و تنها حسرت روزهای گذشته برایمان می ماند.

بنابراین طوری زندگی کنید که بعد از چند سال که به آن دوران فکر کردید حسرت ها و ای کاش ها برایتان نماند. شب یلدا را از زمان قدیم با دورهمی های خانه ی پدربزرگ و مادربزرگ و بزرگان خانواده شروع کردند با هندوانه شیرین قرمز، با دیوان حافظ پدربزرگ، انارهای ترک خورده ایی که مادربزرگ با دستان پینه بسته ی خود دانه دانه کرد.

مطالب پیشنهادی :  انشای ازاد درباره شب یلدا با رعایت مراحل نوشتن

با آجیل های رنگارنگ و بازی ؛ تفریح و شوق بچه ها و صدای خنده ی خدا که از دیدن شادی بندگانش شاد می شود و با صدای بلند می خندد.

نتیجه گیری:

سنت های گذشتگان ما مانند شناسنامه ایی است که ما باید به آن افتخار کنیم و همیشه به آن احترام بگذاریم و راهی بهتر از انجام و اجرای آن برای عرض ادب و احترام به آن ها نیست.

انشای آزاد در مورد شب یلدا

انشا زیبا در مورد شب یلدا

انشا جدید و زیبا در مورد شب یلدا

نظر شما در مورد این انشا چه بود نظر بزارید ممنونم

این انشا اختصاصی بوده و کپی برداری در سایت یا ادرس تلگرام شما بدون ذکر منبع و ادرس سایت حرام است

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا