انشا پایه نهم

انشاء با موضوع همنشین

انشا در مورد همنشین جدید

انشاء پایه نهم درباره همنشین بد

مقدمه: ما انسان ها اغلب در پیچ و تاب زندگی همراه و همنشینی برای پیمودن این مسیر برمی گزینیم که گاه ممکن است هم نشین ما، ما را به اوج آسمان ها ببرد یا به قعر زمین.

تنه انشا: گِلی خوش‌بوی در حمام روزی  رسید از دست محبوبی به دستم بدو گفتم که مُشکی یا عبیری  که از بوی دلاویز تو مستم بگفتا من گِلی ناچیز بودم ولیکن مدتی با گُل نشستم کمال هم‌نشین در من اثر کرد  وگرنه من همان خاکم که هستم ، این حکایت از سعدی همواره بیانگر تاثیر همنشین بر آدمی است که به عنوان ضرب المثل مشهود است. هم نشین خوب برگزیدن یکی از روش های بالا کشاندن خود است. اگر با افراد صالح و سالم هم نشین داشته باشیم همراه با آن در مجالس علمی و فرهنگی و عارفانه شرکت خواهیم کرد و در تصمیمات و در مشکلات زندگی با آن ها هم راز و هم صحبت خواهیم شد و اینگونه یک مرتبه از پله ی پیشرفت را طی خواهیم کرد، اما اگر هم نشین انتخابی ما ریاکار و ناسالم و ظالم باشد ما را نیز به همراه خود در گناهان و در اشتباهات خود کشانده و نه تنها پیشرفتی در کار نخواهد بود بلکه روز به روز سقوط کرده و قلب ها از سیاهی و زشتی سرشار خواهد شد.

اگر هم نشین ما درسخوان و متفکر بود ما نیز به دنباله ی  آن تشویق برای فراگیری علم و تفکر خواهیم شد یا بلعکس اگر هم نشین ما درس نخوان و خوش گذران بود، ما را نیز به دنبال خود اغفال کرده و در نظر ما آن گناه را آنقدر شیرین و جذاب جلوه خواهد داد که در عقل بسته شود تا همراه و یاور آن شویم. بنابراین هم نشینی و هم نشین برگزیدن یکی از تصمیمات بزرگ در زندگی است که با استفاده از تحقیق و جستجو به خوب بودن یا بد بودن آن می توان پی برد. با همه ی این اوصاف این نکته را باید در نظر گرفت که اگر در همان دقایق اول متوجه شدید که هم نشین انتخابی شما با افکار و روحیات شما سازگار نیست قبل از هر گونه تصمیم یا عملی آن را ترک کرده تا از مسحور شدن عقل و اداره خود جلوگیری نمایید.

نتیجه گیری: هم نشین داشتن یکی از جذابیت های زندگی است که می توان از آن لذت برد. بنابراین قبل از هرگونه پشیمانی و از دست دادن فرصت ها در انتخاب هم نشین خوب دقت نمایید تا شما را سوار بر سیمرغ خوشبختی به اوج آسمان ها برد.

انشا زیبا و خاص درباره همنشین

نظر شما در مورد این انشا چه بود نظر بزارید ممنونم

این انشا اختصاصی بوده و کپی برداری در سایت یا کانال تلگرام شما بدون ذکر منبع و ادرس سایت حرام است و پیگرد قانونی دارد

جهت انشا خاص و غیر تکراری روی لینک زیر کلیک کنید

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا