جواب مطالعات هشتم

استرالیا از اطراف به کدام اقیانوس مربوط است؟ تحقیق کنید

جواب فعالیت صفحه 160 مطالعات هشتم

استرالیا از اطراف به کدام اقیانوس مربوط است؟ تحقیق کنید

جواب فعالیت:

استرالیا از اطراف به اقیانوس هند و آرام مربوط می شود

مطلب مرتبط:

استرالیا یا اقیانوسیه با ۶/۷ میلیون کیلومتر مربع مساحت، کوچک‌ترین قاره جهان به حساب می‌آید. استرالیا سرزمینی تقریباً هموار است. ناحیه غربی آن را فلات غربی استرالیا و شرق آن را رشته کوههای جداکننده تشکیل می‌دهد و بین این دو، سرزمین پست و همواری قرار گرفته که بیشتر آن خشک و خالی از سکنه‌است.

بلندترین نقطه استرالیا قله‌ای در کوهستان برفی است که ۲۲۲۸ متر ارتفاع دارد و پست‌ترین نقطه آن ۱۵- متر است که در دریاچه اِیر قرار دارد. بلندترین رودخانه استرالیا رود دارلینگ است که بیش از دو هزار و هفتصد ک. م. طول دارد. این رود با پیوستن به رود مورای که دومین رود بزرگ استرالیاست در نهایت در جنوب ویکتوریا به اقیانوس منجمد جنوبی می‌ریزد. پایتخت استرالیا شهر کانبرا است و شهرهای بزرگ آن عبارت‌اند از سیدنی، ملبورن، بریزبِن، پرت، آدلاید و تانزویل.

قاره استرالیا چند کشور دارد و جمعیت بومی کشورهای این قاره با یکدیگر بسیار متفاوت بوده و دارای فرهنگ‌ها، مذاهب و ریشه‌های مختلفی هستند. جمعیت بخش اصلی منطقه‌ی استرالیا از بومیان و اهالی جزایر تنگه تورس (جزایر شمال شرق و جزیره اصلی) تشکیل شده است. در جزایر غربی مردمان پاپوآ، پلینزی و ملانزی زندگی می‌کنند.

به دلیل مهاجرت‌ها و مستعمره‌سازی‌های انجام گرفته در دو دهه‌ی اخیر، جمعیت بومی به طور قابل توجهی کاهش یافته است. در عین حال اروپاییان، به خصوص بریتانیایی‌ها، بیشترین سهم را در بین مهاجران دارند. بومیان تنها حدود 2 درصد جمعیت استرالیا را تشکیل می‌دهند. اکنون نسل مردمان منطقه‌ی تاسمانیا منقرض شده است.

ایالتها و قلمروهای استرالیا

استرالیا از شش ایالت و دو سرزمین یا قلمرو تشکیل شده‌است که اختیاراتشان کمتر از ایالت‌هاست

استرالیا از اطراف به کدام اقیانوس مربوط است؟ تحقیق کنید

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا