پیام های آسمانی هشتم

آثار و پیامد های بی توجهی به حجاب را بیان کنید

آثار و پیامد های بی توجهی به حجاب را بیان کنید

جواب فعالیت صفحه 72 پیام اسمانی هشتم

پیامدهای بی توجهی به حجاب دارای آثار گوناگون در جامعه است كه در این جا به برخی از آن ها اشاره می شود:

۱) اختلالات روانی

یكی از پیامد های سوء و ناگوار بدحجابی و ابتذال در پوشش ایجاد اختلالات روانی در فرد می باشد. بعضی از زنان بر اساس نیاز ذاتی و فطری خود برای جلب رضایت محیط به خودآرایی و جلوه گری پرداخته، فكر و اندیشة خود را خواسته یا ناخواسته در بعد تمایلات و تخیلات پوچ محدود می كنند.

۲) افت تحصیلی و آموزشی

یكی دیگر از پیامد های سوء بدحجابی و یكی از نمونه های بارز ركود فعالیت ها، افت تحصیلی و آموزشی در میان دانش آموزان و دانش جویان دختر و پسر است. بدحجابی مشغولیت فكری دختران محصل را بیشتر می كند؛ آنان را به سوی شناخت مدل های گوناگون آرایش موی سر و تقلید از مد های متنوع سوق می دهد.

۳) تحمل آزار جنسی

یكی از آثار بدحجابی، آزار و اذیت زنان به وسیلة مردان بدكار است؛ جوانان هرزه با دیدن سر و وضع نامناسب زنان آنان را دنبال كرده و آزار می دهند. چه بسیار دختران و زنان جوان از برخورد افراد نااهل كه بر سر راه آن ها می نشینند و با مزاح و سخنان ناروا آن ها را آزار می دهند و مزاحم آنان می شوند، متنفر هستند و این جوانان هرزه را مانع آزادی و فعالیت های خویش می دانند. در موارد زیادی دختران مورد آزار جنسی مردان نااهل قرار می گیرند كه ضرر و زیانش یك عمر گریبانگیر آن ها است

۴) سقوط ارزش زن

بدحجابی مقدمة بی بند و باری و زمینه ساز لذت های شهوانی نامشروع است؛ اگر دختری از حجاب بی بهره باشد،‌ هر گونه توجهی به او جنبة ‌شهوانی دارد در نتیجه ارزش های راستین او فراموش می گردد؛ به همین جهت تا زمانی كه جاذبه ظاهری دارد مورد توجه است و این جاذبه از بین می رود، احساس غربت، پوچی و پشیمانی می كند.

۵) بی علاقگی به ازدواج

در جامعه ای كه بی بند و باری در پوشش و به تبع آن بی بند و باری جنسی رواج دارد، بسیاری از لذت های جنسی كه عامل گرایش به ازدواج است به راحتی در دسترس افراد قرار می گیرد و این امر از میزان علاقه و گرایش به ازدواج در افراد می كاهد.

زمانی که بدحجابی در جامعه افزایش یابد، آمار خشونت و جنایت علیه زنان بالا می‌رود؛ چنان که شاهد هستیم امروزه در غرب آزار‌های جنسی و مساله خشونت علیه زنان روز به روز افزایش می‌یابد.

هرچند بدحجابی بسیاری از زنان و دختران با انگیزه مخالفت آن‌ها با دین نیست و تنها نوعی بی توجهی و سهل انگاری است، ولی با دقت و تامل در این ناهنجاری اجتماعی درمی‌یابیم که اخیرا عواملی سبب افزایش فوق العاده بدحجابی در سطح جامعه شده است که اگر آگاهی‌های کافی نسبت به این معضل اجتماعی و پیامد‌های منفی ناشی ازآن به مردم داده نشود، بدون شک در آینده نزدیک با مشکلات بزرگتری روبرو خواهیم شد.

آثار و پیامد های بی توجهی به حجاب را بیان کنید

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا