تحقیق دانش اموزیتفکر و سواد رسانه ای

چه چیزی یک بدن را سلامت می سازد تحقیق کنید

چه چیزی یک بدن را سلامت می سازد تحقیق کنید

بدن سالم و نیرومند به داشتن یک زندگی آرام و سالم و بدون داروهای شیمیایی کمک می کند. بدن سالم و نیرومند با خوردن غذای سالم امکان پذیر می باشد. برای اینکه بدن سالم و نیرومند باشد باید غذاهای سالمی به اعضای بدن برسد، پس باید اطلاعات کافی را داشته باشیم که هرکدام از اعضای بدنمان برای سلامت خود به چه غذایی نیاز دارند

مواد غذایی: ویتامینC

این ویتامین باعث می شود که جریان گردش اکسیژن در زیر پوست تسریع پیدا کند، به تولید کلاژن کمک می کند و محل زخم ها، بریدگی ها و کوفتگی ها را زودتر بهبود میبخشد. در برخی موارد ثابت شده است که از عفونت ها و سرطان های پوستی (و حتی اندام های دیگر) نیز جلوگیری می کند.

مواد غذایی: بُر

برای سالیان دراز اعتقاد بر این بود که این ماده معدنی هیچ نقش مفیدی در حفظ سلامت بدن انسان ها ندارد. در حالی که تحقیقات اخیر ثابت کردند که این ماده معدنی در کمک به جذب کلسیم و سایر هورمون هایی که در واکنش های استخوانی فعال هستند کمک می کند.

چه چیز مصرف کنید: بروکلی، نخود فرنگی، انگور، گلابی و سیب. منابع مناسب دیگر نیز شامل: پنیر، ماهی ساردین و قزل آلا می باشند.

مواد غذایی: مس

مس یکی از مواد غذایی مفید است که خواص آن به قسمت های مختلف بدن کمک می کند. به عبارت دیگر بر روی تمام آنزیم هایی که به استخوان ها و مفاصل مربوط می شوند تاثیر می گذارد.

مواد غذایی: روی

متابولیسم هورمون های مردان، ایجاد اسپرم و جنبندگی آن همه جزء مواردی هستند که با میزان روی در ارتباط می باشند. در برخی مطالعات اثبات شده که روی می تواند برای ناباروری و نازایی نیز مفید باشد.

انسان بزرگسال باید ۲-۳ لیتر (یا حدود ۸ لیوان) آب در روز بنوشد در حالی که کودکان باید ۱-۲ لیتر (یا تقریبا پنج لیوان ) مصرف کنند. این میزان علاوه بر چیزهایی مانند چای و قهوه است. آب بدن را در دمای مناسب نگه می دارد و سموم را دفع می کند که درنتیجه ناگزیر متابولیسم و ​​زندگی صنعتی حاصل می شود. شما به طور اتوماتیک سالم هستید.

چه چیزی یک بدن را سلامت می سازد تحقیق کنید

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا