جواب مطالعات پنجم

چه عواملی باعث جذب افراد به یک مکان می شوند صفحه 26 مطالعات پنجم

چه عواملی باعث جذب افراد به یک مکان می شوند صفحه 26 مطالعات پنجم

شغل های بیش تر، درآمد بیشتر، فروشگاه های بزرگ، بیمارستان مجهز و دانشگاه

مطلب مرتبط:

 آب و هوای بهتر و مناسب‌تر، نیز نوع جدیدی از مهاجرت بین‌المللی است. بعضی از مهاجران علائق خود را به اقامت در کشوری با دلایل مربوط به فرهنگ یا بهداشت تعیین می‌کنند. در مواردي افراد جوان از کشورهای توسعه یافته و پیشرفته برای ابراز علایق و عقاید خود و بیان آنها یا بخاطر احتیاجات و نیازهای خود مستقیما به محیط‌های فرهنگی دیگر مهاجرت می‌کنند.

عوامل راندن غیراقتصادی شامل تعقیب (مانند مسائل مذهبی یا موارد دیگر)، گاهی سوء استفاده، زورگویی و ارعاب، تصفیه نژادی و حتی قتل عام بخاطر افراط‌گرایی و رادیکالیسم و در خطر بودن افراد غیرنظامی در حین جنگ، حرکت‌های سیاسی که به ‌طور سنتی هجوم پناهندگان را برای فرار از دیکتاتوری ايجاد مي‌كند، از جمله نمونه‌هاي ديگر تأثيرگذار بر مهاجرت هستند. بعضی مهاجرت‌ها نيز به دلايل شخصي و براساس روابط بین اشخاص صورت مي‌گيرند، برای مثال بودن با خانواده یا رسیدن به شخص مورد علاقه.

مهاجران هنگام ترک زادگاهشان مي‌بايد بسياري از موضوعات و مسائل مورد علاقه خود از قبیل: خانواده، دوستان، شبکه حمایتی و فرهنگ خود را هم ترک گویند. آنها همچنین باید دارایی‌های خود را به مقدار زیاد به پول نقد تبدیل کنند که مخارج مسافرت و مهاجرتشان را تامین کنند.

وقتی که آنها به مقصد جدید می‌رسند با نااطميناني‌ها و موضوعات پیش‌بینی نشده فراواني مانند يافتن کار، يافتن محلی برای زندگی کردن، قوانین جدید، الگوهای فرهنگی جدید، مسائل مربوط به لهجه زبانی و سایر رفتارهای مخالف خود و خانواده خود مواجه می‌شوند. چنين موضوعاتي مهاجرت و به‌ويژه مهاجرت بین‌المللی را محدود می‌کنند.

چه عواملی باعث جذب افراد به یک مکان می شوند صفحه 26 مطالعات پنجم

مطالب پیشنهادی :  چه عواملی موجب می شود که مردم یک مکان را ترک کنند و مهاجرت کنند

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا