جواب مطالعات ششم

چرا در دوره اسلام دانشمندان کتاب های خود را به زبان عربی می نوشتند

چرا در دوره اسلام دانشمندان کتاب های خود را به زبان عربی می نوشتند

چند مورد از جواب ها:

1- زیرا مسلمانان در دوره ی اسلامی در علوم مختلف پیشرفت های بسیاری کرده بودند و زبان علمی آن روز دنیا زبان رسمی جهان اسلام یعنی عربی بود.

2- چون در آن زمان مسلمانان درعلوم مختل پیشرفت کرده وزبان رسمی آن روزگار در این کشور هازبان عربی بوده است.

3-چون ملت ها و کشور هایی که به اسلام گرایش پیدا کرده بودند یا عرب زبان بودند و یا برای مطالعه ی قران اقدام به یادگیری زبان عربی میکردند. کم کم زبان عربی، زبان مشترک و علمی همهی مسلمانان در ان کشور شد.

4- زیرا مسلمانان در دوره ی اسلامی در علوم مختلف پیشرفت های بسیاری کرده بودند و زبان علمی آن روز دنیا زبان رسمی جهان اسلام یعنی عربی بود.

5- به دلیل اینکه وقتی به ایران حمله کردند و تصمیم گرفتند که ایران را مسلمان کنند زبان آنان عربی بود و زبان ما هم به عربی تبدیل شد پس آنان کتاب های خود را به زبان عربی مینوشتند که این زبان گسترش بیابد.

مطلب مرتبط:

البته آنچه مسلم است در ایرانی بودن این افراد ، جای تردید نیست . در آن زمان ، زبان عربی ، زبان رایج و قابل قبول علم بوده است همچون زبان انگلیسی که امروز بسیاری از پژوهشگران کشور های مختلف دنیا که زبان مادری آنان زبان دیگری است ، کتاب های خود را به انگلیسی می ‌نویسند . اگر زبان را در این مورد ها بخواهیم ملاک ملیت آنان قرار دهیم پس همه یا آمریکایی هستند و یا اهل انگستان . این قانومندی نیز در آن زمان در باره‌ی انبوهی از دانشمندان ایرانی نیز مصداق داشته است .

« بنا بر آنچه گروهی از محققان و مورخان نوشته اند ، « ابن سینا » در همدان در گذشته و در زیر حصار آن شهر نیز دفن شده است .           « البیهقی » ، « ابن خلکان » ، « ابن العبری » ، « خواند میر » و « قاضی نور الله » نیز نوشته اند که مقبره وی در همدان است .

چرا در دوره اسلام دانشمندان کتاب های خود را به زبان عربی می نوشتند

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا