هدیه های اسمانی ششم

ویژگی های عید های مسلمانان چیست

ویژگی های عید های مسلمانان چیست

ویژگی های عید های مسلمانان چیست

جواب فعالیت:

ویژگی عید ما مسلمانان این است که فقيران نيز شاد و خوش حال شوند

شاد کردن فقیران ونیاز مندان،جشن گرفتن،خواندن نماز عید،پوشیدن لباس های پاکیزه ودور هم جمع شدن..

سلمان جهان چهار عید بزرگ دارند، شامل عید قربان، عید غدیر، عید مبعث و عید فطر. در هر کدام از این اعیاد بزرگ مسلمانان، اتفاقات بزرگ و تاریخی رخ داده است که در تاریخ اسلام بسیار اثرگذار بوده و هستند. آسمونی در این بخش اعیاد بزرگ مسلمانان جهان را به طور کامل برای شما عزیزان شرح می دهد.

عید قربان روز خجسته و مبارکی است که مسلمانان به حج رفته، پس از تمام شدن اعمال حجشان، قربانی می کنند و پس از قربانی آنچه بر آنان در حال احرام حرام شده بود، حلال می گردد، لذا آن روز را عید تلقی می کنند; عیدی که پس از انجام وظایف سنگین حج، به عنوان جایزه الهی و رهایی از احرام پیش می آید. و هم چنین این روزبرای سایر مسلمانان جهان نیز عید است و احترام ویژه دارد. متاسفانه در ایران چندان به این دو عید بزرگ اسلامی 

اهمیت نمی دهند، هرچند پس ازانقلاب اسلامی، با برگزاری مراسم نماز عید با آن شکوه و جلال، به آن جلوه ای ویژه بخشیده و حقش را ادا کرده و شایان تقدیر است ولی باز هم امید است از این روزشریف و عید اسلامی، تجلیل بیشتری به عمل آید.

در روایت های مکرری نقل شده که در روز عید اضحی قربانی کنید تا گرسنگان وبیچارگان از خوردن گوشت سیر شوند; آنان که روزها بلکه ماه ها توان خریدن یک کیلوگوشت برای خانواده خویش را ندارند، در این روز فرخنده که برای همگان عید است وبسیار خجسته و مبارک است، آنان نیز خوشحال گردند و از خوردن گوشت حلال، بی منت،سیر شوند.

ویژگی های عید های مسلمانان چیست

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا